Square Enix z kolejną polską współpracą!

  • Autor: Kamila Zielińska
  • Opublikowano: 06 Czerwiec 2019
  • Komentuj 1

Twórcy konwersji PC Gears of War czy Bulletstorm to doświadczona ekipa, która już teraz liczy ponad 200 pracowników. Nic dziwnego, że otwierają czwarty już dział, który tym razem zawita do samego Nowego Jorku. To kolejny etap ekspansji polskiego, niezależnego studia, które współtworzyło z Epic Games Fortnite: Save the World, a na świecie zadebiutowało bardzo udanym Painkillerem.

Oprócz międzynarodowej ekspansji, jakiś czas temu studio chwyciło się również za nowy tytuł, tym razem wysokobudżetową produkcję AAA, która zostanie wydana przy współpracy ze Square Enix. To już druga informacja o współpracy Square Enix z Polakami, bo dopiero co informowaliśmy Was o tym, że podjęli się wydania Dying Light 2 od Techlandu na terenie obu Ameryk.

Nowy oddział PCF prowadzi David Grijns, a producentem wykonawczym został Roland Lesterlin. Placówka w Nowym Yorku liczy 30 pracowników, którzy dotychczas pracowali dla takich firm jak: Avalanche, Activision Blizzard, Ninja Theory czy Eidos Montreal. People Can Fly nie poprzestaje jednak na 200 pracownikach i prowadzi intensywny nabór na wszelakie stanowiska w Warszawie, Rzeszowie i Newcastle.

Możliwe również, że doczekamy się chociaż malutkiej zapowiedzi tworzonej od kilku lat gry AAA od People Can Fly, bo firma wysyła swoich przedstawicieli na E3. A co o samej grze i współpracy mówią Dawid Grijns i CEO PCF, Sebastian Wojciechowski? 

Sebastian: Wraz z otwarciem naszego nowojorskiego studia przekroczyliśmy liczbę 200 pracowników. Przyśpieszy to rozwój naszego projektu AAA, który tworzymy ze Square Enix. Jednocześnie PCF ma teraz bardzo strategiczną „bazę” w jednym z największych miast świata, dzięki czemu możemy przyciągnąć talenty najwyższego kalibru. David i Roland mają na koncie fantastyczne osiągnięcia w budowaniu i zarządzaniu zespołami składającymi się z wysokiej klasy specjalistów. Z niecierpliwością czekam na współpracę z nimi wraz z naszymi istniejącymi studiami w Wielkiej Brytanii i w Polsce.


 

David: Kiedy po raz pierwszy spotkaliśmy się z Sebastianem, od razu mogliśmy stwierdzić, że podzielamy tę samą wizję. Sebastian od razu dostrzegł wyjątkowe możliwości, które niesie ze sobą nasz zespół. Jesteśmy zachwyceni grą, którą People Can Fly zajmuje się przez kilka ostatnich lat. Jesteśmy także bardzo szczęśliwi, że od teraz możemy być częścią PCF i pracować ramię w ramię z niesamowitymi zespołami w Warszawie, Rzeszowie oraz Newcastle. Cieszymy się również, że spotkamy się z naszymi starymi przyjaciółmi ze Square Enix.

Oby na E3 pokazali nam chociaż malutki teaser tego, czego możemy się spodziewać po ich najnowszej grze! Istnieje bowiem szansa, że już poznaliśmy nowy tytuł PCF. Niedawno na Twitterze pojawiło się konto tajemniczego Outriders, utrzymanego w klimatach sci-fi, co stanowi idealną bazę pod nowego FPS-a PCF. Gra ma również zostać pokazana na konferencji Square Enix na E3, więc może akurat te kropki połączą nam się już 10 czerwca o godzinie 3 rano podczas show Square Enix.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze