Wiedźmin III jest już skończony, a programistom z CD Projekt zostało jeszcze dopracowanie szczegółów i szczególików przed majową premierą.
Redakcja niemieckiego czasopisma Gamestar miała okazję spędzić z Geraltem dwa pełne dni grając na najwyższych ustawieniach. Informacje, które za chwilę przeczytacie pochodzą z ich bezpośredniego kontaktu z grą.
1. Dużo zmian wprowadzonych zostało do systemu sterowania i walki. Choć wszystko ma już działać idealnie kiedy gra się na padzie to opcja mysz+klawiatura wymaga jeszcze kilku drobnych poprawek.
2. Za każdym razem kiedy Geralt ma przyjąć zlecenie na zabicie potwora będziemy mogli się targować. W zależności od nastawienia osoby dającej nam zadanie możemy wynegocjować więcej złota, jeśli jednak przegniemy i zażądamy za dużo to negocjacje się skończą, a my będziemy musieli wykonać zadanie za ''płacę minimalną''.
3. Wiedźmińska siedziba Kaer Morhen i otaczające je ziemie mają starczyć na około 5 godzin rozgrywki.
4. Oprócz mieczy i magii do pokonania potworów Geralt będzie mógł wykorzystywać otoczenie. Redaktorzy Gamestara przytaczają przykład kiedy atakowani przez potężnego przeciwnika zmusili go do ucieczki strzelając do wiszącego na pobliskim drzewie ula. Zdenerwowane owady obsiadły delikwenta, który nie miał innego wyjścia jak tylko dać nogę.
5. Na graczy czekać ma dużo rzeczy, które będzie można modyfikować. Wspomniana została możliwość upgrade'u końskiego siodła dzięki czemu będzie można przenosić więcej rzeczy czy dodania specjalnych strzemion które ratować nas mają przed upadkiem.
6. W grze, jak zapewne większość z Was już wie, będziemy mogli wcielić się w Ciri. Jako protegowana Geralta spędzimy od 5 do 10 godzin, nie ma co liczyć jednak na to że gracze będą mogli rozwijać umiejętności Ciri - jej postać została dodana głównie ze względu na fabułę.
7. Na Dziki Gon składać ma się 6 mniejszych regionów, które mają różnić się od siebie dość wyraźnie. Oprócz wielu mniejszych miast największymi jakie w grze uświadczymy będą Novigrad i Oxenfurt. Kiedy już jesteśmy przy świecie - ten będzie zmieniać się w zależności od decyzji jakie podejmiemy w grze jako Geralt.
8. Nie zabraknie również elementów pogodowych bo burze i deszcze mogą nas zaskoczyć w każdym momencie. Redaktorzy odpalili Wiedźmina w najwyższych możliwych detalach i zwrócili nawet uwagę na taki szczegół jak zmieniające się cienie rzucane przez nadciągające chmury.
9. Wiemy już także co nieco jeśli idzie o przedmioty. Te będziemy mogli tworzyć we własnym zakresie, a jeśli przyjdzie taka potrzeba nie będzie problemu z ich rozłożeniem na czynniki pierwsze. Na łamach Gamestar wspomina się również o tym, że najpotężniejszego przedmiotu w grze nie będzie można ani znaleźć ani kupić tylko właśnie stworzyć.
10. Kilka słów poświęcono również NPCom, których nieuchronnie spotkamy podczas przygód. Z doświadczeń Gamestara wynika, że w grze nie uświadczymy tak zwanego ''klonowania'', a każda nie grywalna postać ma się od siebie różnić wyglądem. Podobnie ma być z przeciwnikami, którzy nie dostaną (albo dostaną bardzo ograniczoną) możliwości ponownego pojawiania się. Oznacza to, że jeśli oczyściliśmy już jakiś region z bandytów to nie napotkamy tej samej bandy kilka chwil później kiedy będziemy wracać z questa.
Jak widzicie
Wiedźmin III został dość dokładnie przetestowany, a ja wyciągnąłem dla Was jedynie najważniejsze moim zdaniem rzeczy. Całą resztę możecie zobaczyć sobie
tutaj.
Jednak trudno oprzeć się wrażeniu, ze Niemcy byli pod dużym wrażeniem możliwość dzieła CD Projekt. Z ich relacji wynika, że Dziki Gon jest grą bardzo, ale to bardzo dobrą, a podczas całych dwudniowych testów ekipie udało się zauważyć jedynie 2 bugi.
Do pojawienia się gry na rynku jeszcze trochę czasu będzie więc kiedy dopracować najdrobniejsze nawet szczegóły. Ja sam na Wiedźmina III nie mogę się doczekać, ale kiedy czyta się na jakim sprzęcie grali redaktorzy (procesor Intel i7-4790, 16 GB pamięci RAM oraz karta graficzna GTX 980) to zastanawiam się jak gierka będzie wyglądała na średnich ustawieniach leżących z zasięgu maszyny zwykłego gracza.
Trzecia odsłona przygód Geralta swoją premierę będzie miała 19 maja. Gra pojawi się na PCtach oraz Xboxie One i PS 4.
[źródło:
worldsfactory.net,
dsogaming.com]
Komentarze