Jak się wiedzie Twitchowi? Z roku na rok coraz lepiej! Tak przynajmniej wynika ze specjalnie przygotowanej grafiki podsumowującej wyniki oglądalności podczas Electronic Entertainment Expo 2015.
Wydaje mi się, że choć gry komputerowe (e-sport w szczególności) są dopiero na początku drogi jako główne źródło rozrywki, to już teraz wyniki jakie osiągają takie serwisy jak Twitch powoli zaczynają leżeć poza zasięgiem klasycznej telewizji.
Oczywiście istnieją wydarzenia jak Mistrzostwa Świata w piłkę nożną czy Olimpiada, które na pewno gromadzą większą publikę przed telewizorami niż jakikolwiek e-sport. Ale! Przed grami komputerowymi wyłania się świetlana przyszłość i wszystko jest jeszcze do osiągnięcia, a kiedy zaczyna się rozmowa o telewizji to tylko w kontekście jej powolnego zmierzchu.
No bo jakie inne medium w ciągu trzech ostatnich lat zaliczyło taki skok? Według grafiki
Twitcha w 2013 roku podczas E3 przez ich
stream przewinęło się około 9 milionów osób. Szczyt oglądalności, czyli liczba użytkowników oglądających event w jednym momencie, zamknął się tuż przed dwustoma tysiącami.
Rok 2015 to już zupełnie inna bajka. Stream z imprezy oglądało 21 milionów ludzi, w szczycie było to 840 tysięcy widzów. Postęp jest widoczny gołym okiem, prawda?
Łącznie na serwisie pokazano 8 konferencji. Jeśli idzie o producentów sprzętu na pierwsze miejsce wysuwa się pokaz
Microsoftu, a w przypadku producentów gier najchętniej oglądaliśmy event
Elektroników. Przy okazji pochwalono się, że aż 11 premier zostało zapowiedzianych ekskluzywnie na Twitchu.
Wszyscy użytkownicy oglądnęli materiał z E3 2105 o łącznej długości 12 milionów godzin, co zdaniem Twitcha wystarczy żeby pokonać drogę na Plutona i z powrotem 72 razy.
Zresztą zobaczcie sami:
[źródło:
blog.twitch.tv,
mcvuk.com]
Komentarze