Wraz ze wzrostem popularności gier na urządzenia mobilne zaburzył się dotychczasowy obraz gracza-mężczyzny. Najnowsze badanie przeprowadzone przez agencję Populous na zlecenie brytyjskiego Internet Advertising Bureau jasno dowodzi: 52% ludzi, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy zagrało w jakąkolwiek grę to kobiety.
To nie jedyne informacje jakie udało się zgromadzić agencji. Typowy obraz gracza zawsze w oczach społeczeństwa wyglądał jednoznacznie - siedzący w domu młody samotnik (oczywiście facet), który cały swój wolny czas poświęca na gry komputerowe.
Takie opisy można wsadzić między bajki bo okazuje się, że dzięki tabletom i grom mobilnym więcej ludzi po 45 roku życia (27% wszystkich graczy) gra w gry niż młodych, którzy nie skończyli jeszcze 17 lat(22%).
Ale co z dziewczynami?
W wywiadzie udzielonym portalowi Sky ekspert rynku gier komputerowych Kate Russell mówi: ''
To mit, że dziewczyny nie grają i jest to prawdziwy błąd, że nadal jesteśmy uwięzione w starych ideach dotyczących podziału płci'' mówi wzburzona.
''
Wzrost koncepcji ''social-gaming'' sprawił, że branża stała się mniej hardcore'owa; dziewczyny nie boją się już gier komputerowych i lepiej radzą sobie w produkcjach gdzie można grać w grupach'' dodaje.
Russell zwraca również uwagę, że pojawia się coraz więcej kobiecych postaci w grach RPG i MMO co przyciąga więcej dziewczyn dając im postacie z którymi mogą się identyfikować.
Jednak poważne gry na komputery osobiste to jedno, a co innego darmowe aplikacje jakie każdy może sobie ściągnąć na swojego smartfona, bo to własnie urządzenia mobilne stały się gamingową platformą numer 1 wśród płci pięknej.
Darmówki przyciągają w większości kobiety i starszych graczy. Wyniki agencji Populous wskazują, że 61% wszystkich gier jakie zainstalowaliśmy na naszych urządzeniach w czasie ostatnich 6 miesięcy są grami free-to-play.
Aplikacje stały się najbardziej popularnym formatem gier (ten rodzaj rozrywki wybiera 55 % graczy), drugie miejsce z 48% zajmują gry online, a z wynikiem 40% trzecie miejsce okupują gry ''pudełkowe''.
Co 3 ankietowany jako swój ulubiony rodzaj gry wskazuje gry logiczne, quizy i puzzle co od razu wskazuje nam urządzenie na jakim gra. Pewnie mało kto z Was marzy o potężnym PCcie, żeby móc sobie na nim odpalić jakąś zgadywankę?
Wśród ankietowanych byli także oczywiście mężczyźni, dlatego jeśli chcielibyśmy zapytać o to samo wyłącznie kobiety to gry quizowe zgarnęłyby ponad połowę głosów.
''
Internet oraz urządzenia przenośne zmieniły krajobraz gier komputerowych na zawsze'' mówi Steve Chester szef komórki odpowiedzialnej za badanie w Internet Advertising Bureau. ''
Zostały zniesione bariery wstępu przez to gry są dużo bardziej dostępne i otworzyły się na zupełnie nową publikę. W przeszłości musiałeś iść i kupić drogą konsolę wraz z płytą do gry, teraz po prostu ściągasz darmową aplikację'' powiedział Chester.
Choć może do dziewczęcych plutonów w Battlefield 4 jeszcze daleka droga to przyszłość gier komputerowych powoli przestaje należeć do mężczyzn. To dziewczyny stanowią teraz większość graczy możemy więc się spodziewać powolnej zmiany kierunku w jakim podąża branża.
Na pewno w niedługim czasie czeka nas rewolucja w grach na urządzenia przenośne. Spokojnie jestem sobie w stanie wyobrazić smartfona, który nie będzie ustępował obecnym generacjom konsol pod względem możliwości. I wtedy zobaczymy czy dziewczyny nadal najchętniej będą wybierały quziy.
Komentarze