Chiński Steam wyjdzie poza Państwo Środka
- Autor: Adam Berdzik
- Opublikowano: 10 Lipiec 2018
- Komentuj 0
Tencent ostrzy sobie zęby na klienta spoza Chiń. WeGame, serwis który ze spokojem można nazwać chińskim Steamem, do tej pory nie był dostępny poza Państwem Środka. To się niedługo zmieni, bo Tencent pracuje właśnie nad jego globalną wersją.
W Tencent nie są chyba specjalnie zadowoleni z ostatniego ruchu Valve, które zapowiedziało uruchomienie specjalnej wersji Steama przeznaczonej na chiński rynek - Steam China. Obywatele Chińskiej Republiki Ludowej będą mieli dostęp mocno ograniczonej wersji tego co znamy na Zachodzie, wszystko przez restrykcje chińskiego rządu, który niechętnie patrzy na zagraniczny kapitał wewnątrz swoich granic.
Chińczycy mają wielkie ambicje
Dlatego głównym partnerem Valve w tym przedsięwzięciu będzie Perfect World, wydawca niezliczonej wręcz liczby MMORPGów przeznaczonych głównie dla Chińczyków. WeGame, bo tak nazywa się chiński ''Steam'', pojawi się niedługo także w Hongkongu. Pewnie powiecie, że to nic wielkiego, ale to właśnie ta wersja ma docelowo dotrzeć także do wszystkich graczy na całym świecie. Rzecznik prasowy Tencentu mówi tak:
Wersja WeGame przeznaczona dla Hongkongu jest właśnie tworzona. Będzie ona dostępna także dla użytkowników zagranicznych i to dzięki niej będziemy w stanie przenieść więcej chińskich gier na globalny rynek.
Przed WeGame jeszcze bardzo daleka droga. Usługa może pochwalić się nieco ponad 200 grami - przy ponad 15 tysiącach produkcji dostępnych na platformie Newella. Różnica jest więc kolosalna. Oczywiście Tencent ma kilka asów w rękawie - to do nich należy Riot Games i League of Legends, posiadają też znaczące udziały w Epic Games, czyli twórcach najpopularniejszego obecnie battle royala - Fortnite. Zajmujący się chińskim rynkiem analityk Turian Tan też dostrzega szanse WeGame:
Choć WeGame zdaje się być na straconej pozycji w walce ze Steamem, to ma on swoje mocne strony jak choćby w pełni zlokalizowaną zawartość, wsparcie dla chińskich deweloperów oraz ogromną siłę social mediów należących do Tencent - przynajmniej na lokalnym rynku. Ogromna baza graczy, kanały dystrybucyjne jak WeChat, QQ i platformy vlogerskie sprawiają, że Tencent może zapewnić wielką widoczność grom wydawanym na WeGame.
Obok wspomnianego już Epic i Riot, Chińczycy mają w swoim portfolio także Glu Mobile oraz akcje Ubisoftu, Ubera czy Spotify. Podobnie jest w przypadku Paradox Interactive i Frontier Developments, a na tym na pewno się nie skończy. W dającej się przewidzieć przyszłość wszyscy będziemy grali w chińskie gry kupowane na chińskiej platformie? Wydaje się to całkiem możliwe.
[źródło: gamesindustry.biz, scmp.com]
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze