Branża gier coraz mocniejsza!

  • Autor: Joanna Pamięta-Borkowska
  • Opublikowano: 01 Grudzień 2017
  • Komentuj 1

Niedawno firma analityczna Newzoo opublikowała rozszerzenie do raportu dotyczącego branży gier -  Global Games Market Report. Można dowiedzieć się z niego wielu ciekawych rzeczy.

Przede wszystkim, jeśli jakimś cudem ktoś z Was myślał, że będąc graczem, należy do niszy - niech wie, że się myli. Jeśli weźmiemy pod uwagę sprzedaż konsoli i peryferiów do PC, zsumujemy to z przychodami z gier i oprogramowania, to rynek ten na 2017 rok osiąga wartość 149 miliardów dolarów. Mówimy o sumie, wobec której trudno jest przejść obojętnie.

Przewiduje się, że do końca grudnia tego roku rynek gier będzie miał wartość 116 miliardów dolarów z samej sprzedaży gier, co stanowi ponad 10% więcej niż rok temu. Jest to też o siedem miliardów więcej, niż zakładano w raporcie z początku 2017 roku. 

Rynek gier mobilnych wzrósł z 46 do 50 miliardów, gier na PC z 29 na 32 miliardy, zaś gry na konsole osiągną wartość 33 miliardów.

Nie ulega też wątpliwości, że w ciągu ostatnich kilku lat e-sport rozwinął się w niezwykłym tempie. Wysoki poziom organizacji branżowych imprez, wysoka wartośc nagród w turniejach oraz poważne, profesjonalne traktowanie drużyn jako czegoś więcej niż tylko zbieraniny fanów gier - nie są to li tylko rewelacyjne newsy z Korei Południowej.

IEM odbywa się w Katowicach, coraz więcej polskich uczelni organizuje kursy poświęcone grom, a członkowie drużyn obdarzani są sporą estymą. Dobrze, a teraz może podam garść danych obrazujących ową e-sportową rewolucję (chociaż skłaniam się bardziej w stronę słowa "ewolucja"). Z przewidywań analityków Newzoo e-sport osiągnie w 2020 roku fazę dojrzałości z wartością 2,4 miliarda. Jest to stan równowagi, kiedy rynek mocno się już nie rozwija, a przychody stabilizują. Obecnie rynek ten znajduje się w fazie dojrzewania, a wart jest 700 milionów dolarów.

 

W raporcie możemy znaleźć też ciekawe porównanie branży sportu i gier. Przy zachowniu wzrostu obu rynków możemy zakładać, że za kilka lat rynek gier przerośnie rynek tradycyjnego sportu. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę przychód ze sprzedaży sprzętu: konsol, PC-ów oraz preryferiów, rynek gier już jest większy.

Ciekawe są też prognozy dotyczące proporcji gier - z grafiki poniżej wynika, m.in. że w 2020 roku gry mobilne będą stanowiły aż 51 % rynku gier (licząc razem z grami na tablet, czyli 41 % plus 10 % z poniższego zestawienia). Już teraz gry na urządzenia mobilne generują 44 % przychodu dla całej branży.

[Źródło: newzoo.com]

 

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze