Do niedawna mało kto słyszał, że Blizzard pracuje nad zupełnie nowym MMO pod nazwą Titan. Dziś już wiemy, że ta gra nigdy nie powstanie bo oto właśnie po 7 latach od rozpoczęcia pracy nad Titanem studio postanawia anulować cały projekt.
To między innymi dzięki takim grom jak World of Warcraft Blizzard zasłużenie zajmuje sporo miejsca w serach graczy. Blizzard jako jedna z najbardziej rzetelnych firm w branży dostarcza gry, na które czeka się z niecierpliwością bo zawsze gwarantują one najwyższy poziom technologiczny i wiele godzin spędzonych przed ekranami monitorów.
Prace prowadzone nad Titanem nie były jakąś wielką tajemnicą, sami twórcy kilkakrotnie mówili o niej w udzielanych wywiadach. Jednak mówili bardzo mało bo jedne czego mogliśmy być pewni to to, że miała to być gra
MMORPG.
''
Stworzyliśmy World od Warcraft i czuliśmy się naprawdę pewni że wiemy jak się robi MMO. Więc postanowiliśmy stworzyć najbardziej ambitną rzecz jaką można sobie wyobrazić. Ale nie złączyło się to w jedną całość'' powiedział portalowi
polygon.com szef Blizzarda Mike Morhaime.
Już w 2013 roku tajemniczy projekt został wzięty pod lupę przez speców studia, którzy zdecydowali o potrzebie przemyślenia całego pomysłu od nowa. Efektem wniosków jakie wtedy wysnuto jest wczorajsza informacja o całkowitym zaprzestaniu prac nad produkcją.
''
Nie było tam żadnej zabawy'' dodaje Morhaime, ''N
ie było żadnej pasji. Rozmawialiśmy jak ponownie ocenić projekt, zapytaliśmy się czy taką grę na pewno chcemy stworzyć. Odpowiedź brzmi nie'' ucina CEO Blizzarda.
7 lat jakie poświęcono grze to szmat czasu, a w branży jaką są gry komputerowe to cała wieczność. Nic dziwnego, że Chris Metzen czyli człowiek odpowiedzialny w studiu za kreowanie nowych marek, nazwał decyzję o anulowaniu Titana za ''
okropną''.
Wtóruje mu Morhaime mówiąc: ''
Zawsze jest bardzo, bardzo ciężko podejmować takie decyzje. Było ciężko kiedy anulowaliśmy Warcraft Adventures. Było ciężko kiedy daliśmy sobie spokój ze StarCraft Ghost. Ale to zawsze skutkowało później lepszą jakością naszej pracy''.
I choć Titanowi możemy tylko pomachać na pożegnanie to szefowie Blizzarda nie mówią ''nie'' w kwestii stworzenia kiedyś kolejnego
MMO. Ale obecnie zdaniem Morhaime'a studio chce skoncentrować się na czymś innym. Może będzie to nieśmiało wspominany
World of Warcraft 2?
Firma nie chce też być identyfikowana tylko i wyłącznie z jednym gatunkiem. ''
Czy naprawdę jesteśmy firmą MMORPG? zapytał na głos Metzen i zaraz dorzucił ''
Nie chcemy być kojarzeni tylko z jednym gatunkiem. Chcemy za każdym razem tworzyć świetne gry''.
Duży wpływ na decyzję Blizzarda miał mieć sukces nieco mniejszych produkcji studia czyli
Hearthstone i
Heroes of the Storm, po premierze których w firmie zdano sobie sprawę, że istnieje więcej niż jeden kierunek w robieniu gier i nie trzeba za każdym razem tworzyć produkcji na epicką skalę.
Zamiast tego, szefowie firmy chcą by ich pracownicy skoncentrowali się na eksperymentowaniu, byciu kreatywnym i nieszablonowym myśleniu tak by stworzyć coś co zachwyci graczy. ''
Może nie muszą to być kolosalne w swych rozmiarach blockbustery'' powiedział Metzen.
Skoro nikt z graczy Titana nie widział to pewnie nikt też nie będzie po nim jakoś specjalnie płakał, a podjęcie decyzji o anulowaniu gry po 7 latach prac dobitnie świadczy, że Blizzard albo odda w nasze ręce coś absolutnie wybitnego albo nic. I dobrze.
Komentarze