Blizzard chce AI od Google

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 06 Listopad 2016
  • Komentuj 0

DeepMind i Blizzard chcą stworzyć ''szkołę'' dla AI

DeepMind i Blizzard chcą stworzyć ''szkołę'' dla AI

DeepMind to należące do Google studio prowadzące badania nad sztuczną inteligencją, które teraz zajmie się implementacją swojej wiedzy do StarCtafta II. Blizzard chce zmienić RTSa w poligon doświadczalny dla badaczy związanych z AI. Najszybszy rozwój sztucznej inteligencji dokona się własnie dzięki grom komputerowym. AI stworzone przez DeepMind już teraz musi robić wrażnie, bo w pojedynkach z prawdziwymi ludźmi zazwyczaj wychodzi jako zwycięzca. Pewnie właśnie dlatego Blizzard zwrócił się do Google w sprawie współpracy przy tworzeniu algorytmów sztucznej inteligencji. Jako platforma testowa ma posłużyć właśnie StarCrfat II, czyli następca legendarnego RTSa wydanego w 1998 roku. Co ważnie to to, że każdy kto chce będzie miał do tych testów dostęp. ''Blizzard wypuści API (interfejs programistyczny aplikacji), który pozwoli naukowcom i hobbystom z całego świata budować i trenować ich własne programy AI by grały w StarCrafta''  mówi  Oriol Vinyals z DeepMind.
Ale oczywiście stworzenie superinteligentnego AI zdolnego hurtowo pokonywać Koreańczyków z południa nie jest głównym celem kooperacji na linii Blizzard-Google. ''W szerszym rozumieniu, postępy jakie poczynimy w StarCrafcie mogą pomóc, kiedy będziemy chcieli do problemów dzisiejszego świata jak rozwój nauki, energia oraz inne ludzkie przedsięwzięcia'' powiedział dalej Vinyals. StarCrafta II wybrano dlatego, że jak żadna inna gra każe sztucznej inteligencji przewidywać wydarzenia i na bieżąco się do nich adaptować. AI zmusza się także do podejmowania ważnych z punktu gry decyzji bez znajomości całego obrazu sytuacji - czyli podobnie jak człowiek, czasem musi zwyczajnie zgadywać. ''Przeciwnicy budują swoje bazy równocześnie, każdy z nich widzi tylko kawałki mapy odsłonięte przez swoje własne jednostki. Dlatego gracze muszę wysyłać jednostki zwiadowcze na nieodkryte obszary po to, by zdobyć informacje o ich przeciwniku. Następnie muszą zapamiętać tą informację przez dłuższy okres czasu'' napisali na blogu spece z DeepMind. Wyzwaniem jest tu zaprojektowanie takiego AI, które te informacje by zebrał, zapamiętał i wykorzystał w najodpowiedniejszym momencie.

Długofalowe planowanie to to w czym na razie ludzie są lepsi

Długofalowe planowanie to to w czym na razie ludzie są lepsi

''Sztuczna inteligencja grająca w StarCrafta II musi zademonstrować efektywne użycie pamięci, umiejętność długofalowego planowania i zdolność do zmieniania swoich planów wraz ze zdobywaniem nowych informacji'' wyjaśnia post na blogu DeepMind. Kolejną sprawą jest nauczenie AI tego by nie ''zaklikało się na śmierć'' podejmując mało istotne, ze strategicznego punktu widzenia, decyzje. Jako komputer AI może w teorii wydawać setki poleceń na sekundę, znacznie w tej kwestii wyprzedzając nawet najbardziej doświadczonego Koreańczyka. Dlatego DeepMind musiało ograniczyć jego szybkość do poziom najlepszych ludzkich graczy. API ma trafić do StarCrafta w przyszłym roku, ale dokładnej daty nie ujawniono. DeepMind przyznaje na blogu, że na razie są dalecy od stworzenia AI będącego w stanie zagrozić profesjonalnemu graczowi w StarCrafta, ale zobaczymy jak się będą miały sprawy na jesień 2017 roku.

Co wyjdzie ze współpracy Blizzard-Google. Pierwsze wyniki najszybciej za rok

Co wyjdzie ze współpracy Blizzard-Google. Pierwsze wyniki najszybciej za rok

[źródło: deepmind.comengadget.com, theguardian.com]

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze