21 miliardy na sprzęt

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 13 Lipiec 2014
  • Komentuj 12

pc-hardware-computer-hd-wallpaper-1920x1080-10094

Ilość pieniędzy jaką wydajemy na sprzęt komputerowy osiągnęła  w tym roku niebagatelne 21,5 miliarda dolarów. I choć zwykły użytkownik komputera coraz mniej wydaje na hardware to branżę do przodu ciągną gracze, chcąc zagrać w coraz bardziej zaawansowane produkcje. Z raportu portalu Jon Peddie Research wynika, że coraz więcej casualowych użytkowników przenosi się na urządzenia mobilne zostawiając komputery PC zatwardziałym graczom. A ci chcąc nie chcąc muszą inwestować w swój sprzęt. Zwłaszcza taki, który umożliwi im odpalenie swojej ulubionej gry na najwyższych możliwych detalach. Sporo pieniędzy inwestujemy także w myszki, klawiatury i słuchawki. Według raportu rynek ten znacząco podniesie swoją wartość w przeciągu 3 nadchodzących lat.

1605952

''Zaangażowani gracze PC nie są zainteresowani platformami konsumpcji treści. Oni potrzebują potężnej mocy i płacą tysiące za możliwość włączenia gry na najwyższych detalach, a potem przejścia do edytowania zdjęć i filmów z maksymalną ilością koni mechanicznych jaką oferuje im ich maszyna'' napisano w raporcie.

Mówiąc trochę prościej - jeśli chcesz wycisnąć z gry dosłownie wszystko co się da to pewniej zainwestujesz w potężnego PCta zamiast w konsolę do gier. Portal powołuje się na przykład ARMA 3 pisząc, że ''efekt jaki mają kluczowe tytuły na sprzedaż hardware jest fenomenalny. Entuzjaści gier PC często tworzą własny kontent oraz mody, więc kiedy tytuły jak ARMA 3 od Bohemia Interactive są w produkcji, widzimy większą sprzedaż części komputerowych. Oceniamy, że ten tytuł wpłynął na zakup sprzętu za ponad 800 milionów dolarów'' Stało się jasne, że nawet wejście nowej generacji konsol nie miało zbyt dużego wpływu na rozpędzającą się branżę zbudowaną nie w okół użytkownika PC, a gracza. Popyt na komputery osobiste spada, ale to właśnie gracze coraz więcej pieniędzy wkładają w swoje zestawy.

e3_2013_pc_gaming_slideshow_11_plextor_rig-100041972-orig

Nvidia, Intel i AMD mają przeznaczone dla entuzjastów CPU i GPU tak potężne, że w połączeniu z SSD i szybką pamięcią gniotą możliwości i moc obliczeniową najbardziej zaawansowanych konsol'' twierdzą w JPR. Zauważono także, że gry w rozdzielczości 4k stają się powoli rzeczywistą wizją dla najbardziej majętnych użytkowników i nawet komputery przeznaczone na rynek masowy dają sobie radę z rozdzielczością 2560x1440 dalece wyprzedzającą 1080p, które oferują najnowsze konsole.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze