Moc jest silna w tych goglach
PlayStation VR stało się wielkim sukcesem Sony, choć do premiery wciąż pozostało prawie 3 miesiące. Pomimo, że pierwsze headsety HTC Vive i Oculus Rift dotarły już do swoich nabywców, to właśnie sprzęt Japończyków ma szansę zawojować rynek wirtualnej rzeczywistości wśród graczy.
Gdy Oculus obiecał nam możliwość gry w wirtualnej rzeczywistości, a następnie HTC i Valve zaprezentowało Vive’a, myślałem, że rynek VR zostanie podzielony jedynie pomiędzy te dwa rozwiązania. Biorąc pod uwagę dość dużą moc obliczeniową, którą te gogle wymagają, na informacje Sony o ich własnym sprzęcie zareagowałem z lekkim śmiechem. Przecież PlayStation 4 nie jest wystarczająco mocne na wirtualną rzeczywistość. Nie mogłem się bardziej mylić.
Zwolennicy pecetowego VR kręcą nosem na widok
specyfikacji gogli, wskazując między innymi na niższą rozdzielczość wyświetlacza i podzespoły konsoli, znacząco słabsze od hi-endowych PC. Owszem, rozdzielczość oferowana przez rozwiązanie Sony jest niższa niż ta w Oculus Rift, czy HTC Vive, to tzw. screen door effect (widoczność siatki oddzielającej piksele) jest równie mało zauważalny. Japończycy postawili na samą technologię wyświetlania. Zastosowanie subpikseli RGB pozwala na niższy nakład mocy obliczeniowej bez potrzeby obniżenia jakości obrazu.
W przeciwieństwie do produktów konkurencji, PlayStation VR będzie miało jedną, potężną zaletę – bazę osób posiadających PlayStation 4. Według
Sony konsolę posiada ponad 40 milionów osób na świecie, i każda z nich po dokupieniu gogli może wkroczyć do świata VR.
Odizolowany, ale szczęśliwy.
Kiedy 30 czerwca została udostępniona możliwość
przedsprzedaży headsetu od Sony, wszystkie egzemplarze zostały wykupione w kilka minut. Co prawda nie podano informacji ile sztuk zostało wystawionych do przedsprzedaży, jednak nikt nie zaprzeczy, że zainteresowanie PlayStation VR jest ogromne.
Apetyt dodatkowo podkręca udostępniony w środę zwiastun, prezentujące możliwości gogli. Na poniższym filmiku możemy ujrzeć fragmenty takich produkcji jak: Final Fantasy XV, RIGS: Mechanized Combat League, Hatsune Miku VR: Future Live, Cyber Danganronpa VR Class Trial i VR Tennis Online.
PlayStation VR będzie miało swoją premierę 13 października 2016 r.
[źródła:
Sony,
IGN]
Komentarze