PS4 to maszyna stworzona przez graczy dla graczy. Nie ma obecnie na rynku urządzenia, które bardziej niż produkt Sony zaspokajałby potrzeby graczy. Ale na dłuższą metę adresowanie PS4 tylko do jednej grupy użytkowników może być niebezpieczne bo za rogiem już czyha Xbox One.
Dowodem na potwierdzenie tej tezy mają być najnowsze wyniki sprzedaży obu wojujących ze sobą konsol.
Choć
PS4 póki co w każdym miesiącu tego roku sprzedawało się lepiej niż
Xbox to Microsoft czyni coraz śmielsze kroki mające zniwelować tą coraz mniejszą różnicę.
Zdaniem szefa finansów w
Electronic Arts Blake'a Jorgensena Xbox ''
szybko dogania'' PlayStation. Ma to mieć związek z kolejną obniżką ceny konsoli oraz dealom jakie Microsoftowi udało się zawrzeć z dystrybutorami na specjalne bundle jak choćby to z
Call of Duty.
I choć to
Sony już w sierpniu sprzedała graczom 10 mln sztuk ''Plejki'' to według Jorgensena niedługo wszystko się wyrówna. Na początku listopada
Microsoft mógł się pochwalić wysłaniem 10 milionowego urządzenia do sprzedawców w przygotowaniu na przedświąteczny szał zakupów.
Nie jest to jednoznaczne ze znalezieniem się Xboxów w 10 milionach domów, ale Święta Bożego Narodzenia stanowią idealną okazję do nabycia konsoli. W końcu każdy z nas zasłużył na zrobienie sobie małego prezentu, prawda?
Jorgensen przewiduje, że po 24 grudnia w rękach użytkowników znajdzie się około 25 milionów konsol. Obecnie ta liczba ma oscylować w granicach 15 milionów (10 mln PS4 i 5 Xbox One).
Co więc może zrobić Sony by nie dać się przeskoczyć przez swojego największego rywala? Zdaniem dyrektora wykonawczego PlayStation UK Fergala Gara firma musi utrzymywać obecną bazę użytkowników zaangażowaną w produkt oraz powiększać swoją bazę potencjalnych klientów.
''
Przyjęcie skoncentrowanej na graczach perspektywie od początku dobrze nam służyło. Myślę, że nauczyliśmy się także, że bardzo ważne jest wprowadzanie innowacji żeby podtrzymywać zainteresowanie'' twierdzi Gara.
I widać, że nie są to jedynie puste słowa. Jeśli zerkniecie na listę rzeczy jakie Sony dodało lub planuje dodać do PS4 to zobaczycie tam takie opcje jak PlayStation TV, PlayStation Now (streamowanie gier), Share Play czy w końcu Project Morpheus - nowości więc nie zabraknie.
Sony chciałoby odebrać Xboxowi klientów ''
casualowych'' czyli tych, którzy nie są zainteresowani w tym wypadku tylko i jedynie grami komputerowymi.
''
Wydaje mi się, że to dla nas wielka okazja, to co może jeszcze nie jest oczywiste, ale na czym jestem pewien będziemy się koncentrować kiedy myślami będziemy wybiegać w następne 2, 3 i 4 lata'' wyjaśnia Gara.
Tylko czy to aby od początku nie była strategia krytykowanego za położenie zbyt dużego nacisku na multimedialność Xboxa?
Komentarze