Wilki Midgardu

  • Autor: Broda ty
  • Opublikowano: 26 Marzec 2017
  • Komentuj 0

Vikings Wolves of Midgard

aRPG - czyli krwista rozpierducha - niezbyt często spotykany gatunek

Kiedy azjatyckie klony-mmo coraz częściej pojawiają się na zachodnim rynku, tak gatunek hack'n'slash lub aRPG przynosi nam może dwa-trzy tytuły w ciągu roku. Powód dlaczego takich gier jest tak mało? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Może to fakt, że wymagają bardziej złożonej mechaniki przedmiotów, klas postaci, umiejętności? Na pewno coś w tym jest. Pod koniec marca na wszystkich 3. głównych platformach - PC, XBOX One oraz PS4, pojawił się tytuł Vikings Wolves of Midgard. Dla posiadaczy konsol na pewno będzie to okazja do przyjrzenia się nowej produkcji na platformach, gdzie poza Diablo 3 niewiele gier tego gatunku mamy do dyspozycji. Warto przypomnieć, że aktualnie najpopularniejszy hack'n'slash - Path of Exile - ma pojawić się na konsolach XBOX One. Co oferuje Vikings: Wolves of Midgard? Czym się wyróżnia? To przedstawi Wam ten news.

Vikings Wolves of Midgard

Czy rozwałka jest na tyle przyjemna, by było warto?

Za Vikings odpowiada studio Games Farm, które wcześniej próbowało wyjść na rynek gier z innym aRPG - między innymi tworząc Shadows: Heretic Kingdoms. Tym razem przyjdzie nam udać się na mroźne ziemie północy - do krain wikingów oraz ich wierzeń. Na początku napotykamy ciekawie zastosowany model wytrzymałości naszej postaci - to jak idzie nam w walce zależy też od tego, czy jesteśmy przemarznięci, czy dopiero wypoczęliśmy przy ognisku. Ciekawie wyglądają też ślady w śniegu zostawiane przez przeciwników i naszego bohatera. Graficznie Vikings Wolves of Midgard wypada całkiem ładnie.
Do dyspozycji w Vikings Wolves of Midgard mamy kilka klas postaci w realiach wikingów i różnią się przede wszystkim główną bronią oraz umiejętnościami przypisanymi do tej konkretnie broni - Loki walczący dwiema broniami jednoręcznymi może korzystać z ciężkich toporów dwuręcznych, ale nie będzie mógł korzystać ze swoich umiejętności klasowych. Jeżeli chodzi o mechanikę Vikings Wolves of Midgard - jest bardziej aRPGiem w stylu Sacred niż hack'n'slash w stylu Path of Exile. Rozgrywka jest bardziej nastawiona na realia fabularne, niż ilość umiejętności i masową rozwałkę. Niestety Vikings Wolves of Midgard nie posiada otwartego świata lub połączonych ze sobą lokacji - świat Vikings to swego rodzaju "rajdy" z naszej wioski.

 Vikings Wolves of Midgard

Zimno, zimno, wszędzie ziiimmnnooo!

Zaletą w mechanice Vikings Wolves of Midgard jest "crafting", trochę lekko w przenośni ale zamiast otrzymywać jedynie złoto z handlu dostajemy drewno, żelazo i inne przedmioty, które następnie służą nam do zakupów - płacimy NPCom złotem i surowcami - oni w zamian tworzą nam przedmiot o losowej jakości oraz statystykach. Dodatkowo w Vikings Wolves of Midgard możemy wydawać surowce na ulepszanie wioski, dzięki temu handlarze zaoferują nam potężniejsze przedmioty. Więcej o Vikings Wolves of Midgard dowiecie się z załączonego wyżej materiału.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze