Studio Overkill, które na pewno kojarzycie z serii gier PayDay, przygotowuje strzelaninę na podstawie sławnych komiksów ''The Walking Dead'' Roberta Kirkmana. Ale o zombiackich napadach na banki możecie zapomnieć.
Ale już
co-op i niektóre elementy rozgrywki znane z PayDay na pewno trafią do gry. Potwierdza to sam
Kirkman, który pytany o najnowsze wcielenie TWD mówi tak:
''
Mogę ze spokojem powiedzieć, że gra będzie ''payday'owa''. Ale twórcy powiedzieli mi, że TWD dostanie większy świat niż ten w jakim poruszamy się w PayDay. Studio zamierza sporo nauczyć się dzięki PayDay i wykorzystać te doświadczenia w The Walking Dead''.
Kirkman rzuca też kilka słów dotyczących samej fabuły, a ta ma odejść od tej znanej z serialu telewizyjnego i stworzyć osobną narrację. Overkill nie chce dołączyć do producentów gier, którzy dostają do rąk świetną licencję tylko po to by wypuścić kolejnego gniota.
''
Najważniejsze tutaj jest to, że nie robimy czegoś w stylu ''Hej, patrzcie! To Daryl Dixon biega na około i strzela do zombiaków, a Wy przecież lubicie Daryla Dixona'' albo ''O, Rick Grimes coś robi, a Wy lubicie Ricka Grimesa...'' zapewnia Kirkman.
Patrząc na bliską współpracę producentów i twórcy komiksów to fani mogą mieć uzasadnioną nadzieję, że w grze zobaczymy wizję świata zbliżoną do oryginalnego pomysłu Kirkmana. A kiedy doda się do tego szybką akcję, elementy survivalu,
akcji i
horroru to wychodzi nam gra unikatowa.
Tylko czy aby na pewno? W podobny sposób można by opisać kilka innych produkcji jak choćby DayZ, H1Z1, nie wspominając o całej masie znanych i mniej znanych gier, które z różnym powodzeniem zahaczają o tematykę żywych trupów. Jakie więc szanse ma Overkill ze swoją strzelaniną? Powiedziałbym, że duże.
Telltale udowodnił, że da się zrobić świetną grę w uniwersum TWD bez konieczności sięgania po wspomniane wyżej postacie, może więc studiu Overkill uda się to samo - zwłaszcza kiedy wiemy, że Kirkman zagląda im przez ramię.
Nie wiadomo niestety jeszcze na jakie platformy
Overkill’s The Walking Dead miało by się ukazać. Premiera spodziewana jest gdzieś we wczesnym 2016 roku.
[źródło:
Polygon,
PCGamer]
Komentarze