Super Bowl to nie tylko sport
Wczorajszy Super Bowl, czyli wielki finał rozgrywek footballu amerykańskiego, to jedno z najważniejszych wydarzeń medialnych w USA. Sport sportem, ale jakie reklamy zobaczyliśmy w tym roku?
Załatwmy jeszcze formalności - wczorajszy finał NFL padł łupem New England Patriots, którzy zwyciężyli z Atlanta Falcons w stosunku 34-28. Zwycięzcom gratulujemy, ale nas najbardziej interesuje drugie, niemal równie ważne, wydarzenie - pokaz reklam, który stał się tradycją Super Bowl.
Jako, że zeszłoroczny finał oglądało ponad 110 milionów ludzi, jedna trzecia całej populacji USA, Super Bowl jest idealnym miejscem na pokazanie swojego produktu. Cena krótkiego spotu wyświetlonego w przerwach meczu może kosztować nawet 5 milionów dolarów. Nic dziwnego, że reklamodawcy prześcigają się w pomysłach na najbardziej oryginalny filmik.
Przed Wami kilkanaście trailerów i reklam pokazanych podczas wczorajszego Super Bowl. Co ciekawe - jedna z reklam przenosi widza do Żagania, gdzie dziś stacjonują amerykańscy żołnierze. Zresztą popatrzcie:
Gry
Reklamy
Trailery
[źródło:
mirror.co.uk,
theguardian.com,
adweek.com]
Komentarze