Reklamy na AdBlocku?

  • Autor: Bartłomiej Drążkiewicz
  • Opublikowano: 15 Wrzesień 2016
  • Komentuj 5

AdBlock uchyla drzwi dla niktórych  reklam

AdBlock uchyla drzwi dla niektórych reklam

Twórcy AdBlock Plus atakują rynek reklamy internetowej. Będzie mniej nachalnie, ale jednak ''na opak" w stosunku do czego zostaliśmy przyzwyczajeni. Eyeo GmbH, które stoi za AdBlock Plus, przy współpracy z niemiecką firmą zajmującą się reklamami, postanowiło stworzyć platformę o nazwie Acceptable Ads Platform. O co dokładnie chodzi? Twórcy spróbowali wyznaczyć ''złoty środek" pomiędzy osobami, które całkowicie blokują reklamy, bądź tego wcale nie robią, a reklamodawcami i właścicielami stron internetowych, którzy chcą zarabiać. W skrócie: oglądamy mniej nachalne reklamy, które pochodzą ze sklepu twórców AdBlock Plus - obecnie działa on w wersji beta, i są one podmienione z tymi umieszczonymi oryginalnie na przeglądanej przez nas stronie. Oczywiście tylko w przypadku gdy mamy włączone rozszerzenie od firmy Eyeo GmbH. Poniżej znajdziecie krótki materiał wideo prezentujący ten mechanizm:
Czym są te "mniej nachalne reklamy''? Są to ogłoszenia, które spełniają wyśrubowane wymagania Acceptable Ads Platform, czyli: nie mogą zakłócać normalnego przeglądania strony, ich zawartością może być tylko tekst i statyczne obrazki, oraz nie mogą zagrażać bezpieczeństwu użytkownika. Co warte uwagi - każdą reklamę będzie można ocenić, dzięki czemu świadomie będziemy mogli wybrać jakie treści są do nas kierowane. Czy twórcy AdBlock Plus, pod przykrywką ''złotego środka" już widzą siedmio i więcej liczbowe kwoty na swoich kontach? Wedle podanych informacji 80 proc. wygenerowanej pieniędzy z reklamy otrzyma wydawca. Pozostałe 20 proc. zostaje rozdzielone pomiędzy innymi podmiotami, w tym około 6 proc. dla właścicieli AdBlock Plus. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że te kilka procent to tylko na pokrycie kosztów. Jednak jeśli dodamy informację, że pod koniec 2015 roku wydatki na reklamę internetową tylko w Polsce wzrosły o 20,4 proc., dzięki czemu wartość tej gałęzi rynku osiągnęła wartość 2,19 mld złotych, to pobudza wyobraźnię.

25% z pośród nas nie życzy sobie żadnych reklam

25% z pośród nas nie życzy sobie żadnych reklam

Na koniec warto przytoczyć badania prowadzone przez twórców AdBlock Plus z których wynika, że 75 proc. użytkowników wyłącza blokowanie reklam na stronach gdzie nie są one nachalne. Pozostałe 25 proc. osób, które całkowicie blokuje treści reklamowe, może spać spokojnie - AdBlock Plus nadal będzie oferował możliwość całkowitego wyłączenia reklam. Biorąc pod uwagę, że Polacy są w światowej czołówce blokowania reklam, podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach na temat tego ''złotego środka" od Eyeo. [Źródło: pcmag.com, iab.org.pl]

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze