Overwatch - duże zmiany w supportach

  • Autor: Kamila Zielińska
  • Opublikowano: 19 Lipiec 2018
  • Komentuj 2

Geoff Goodman zapowiedział wczoraj na forum ostre zmiany w balansie gry postaciami supportującymi. Niektóre z nich dostaną buffy, niektóre nerfy, ale zanim aktualizacja wejdzie na serwery ogólne, twórcy chcą sprawdzić je w akcji na serwerach testowych. Zwłaszcza Mercy, która dostanie minus do leczenia, by wyrównać szansę innych postaci.

Tak więc teraz Łaska będzie leczyć 50 punktów życia na sekundę, a nie 60, jak to było do tej pory. Dzięki temu dalej będzie najlepszym healerem na solo targety, ale ''trzymani na smyczy'' bohaterowie nie będą już tacy bezkarni jak wcześniej. Może to też ułatwić eliminowanie popularnego na złotym rankingu combo Phara-Mercy, które często wywołuje stan przedzawałowy, zwłaszcza jeśli nie ma najlepszych dpsów w drużynie. Gooldman podkreśla, że będą ją obserwować uważnie, by upewnić się, że wciąż będzie mocnym wyborem dla teamu.

Kolejny nerf przypadnie Brigitte, która prosiła się o to już od samego początku. Wytrzymała w tym stanie dość długo, a częstotliwość jej ogłuszeń sprawiała, że ciężko było ją zabić większością postaci. Małe zmiany, ale przydatne, bo jej Shield Bash wydłuża cooldown o sekundę (wcześniej 6 sekund teraz 7).

Zdecydowana zmiana nastąpiła u Any, i to na plus. Teraz jej ultimate Nanowzmocnienie, dodatkowo natychmiast przywróci 300 hp wybranemu sojusznikowi.

U Moiry jedyne co ulegnie zmianie, to tylko i aż szybkość ładowania jej strumienia leczącego. Wzrośnie ona o 20%, i chociaż w trakcie starcia nie jest to potrzebne, bo wtedy można spokojnie go naładować, to czasami drużyny walczą z pewnej odległości, co właściwie kompletnie odcina Moirę od możliwości ładowania i stawia ją w roli ''rzucę Wam kulkę raz na 8 sekund''. To dobra zmiana. Zwiększa wartość tej postaci jako wsparcia, a nie DPSa. 

Ostatnim bohaterem wsparcia, który doświadczy zmian będzie Lucio. Jego Bariera Dźwiękowa podniesie pancerz do 750, czyli aż o 50% więcej niż aktualnie. Wzrośnie również jej zasięg z 10 metrów do 12. Łatwiej dzięki temu będzie objąć ultem całą drużynę, a jego wzmocnienie sprawi, że będzie dobrą kontrą przeciwno oponie Złomka, zadającej do 600 dmg, czy minie Smugi, która zadaje 300 dmg.

Jedyna postać, która unikneła zmian, to Zenyatta. Mnich według twórców jest doskonałą mieszanką DPSa i wsparcia, więc nie wymaga żadnych konkretnych zmian. 

Jak to oczywiście bywa, pod postem Geoffa wylała się fala komentarzy mniej lub bardziej zadowolonych (w większości mniej). Ostatecznie zmiany są zawsze testowane przez społeczność, i jeśli coś nie działa należycie, to wkrótce zostanie poprawione. Nie ma się więc co przejmować zmianami w healingu, a nawet śmiem twierdzić, że zachęci to więcej osób do grania supportami.

[Źródła: pcgamer.comus.forums.blizzard.com]

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze