Intel, jedna z największych firm tworząca sprzęt komputerowy, nie mogła ominąć rewolucji VR. Wczoraj prezes firmy zaprezentował prototyp Project Alloy, czyli ich własnych gogli wirtualnej rzeczywistości.
Oculus Rift,
HTC Vive,
Project Morpheus - o każdym z tych urządzeń mieliście nie raz, nie dwa okazję przeczytać na JaRock. O goglach Intela dowiedzieliśmy się wczoraj podczas Intel Developer Forum w San Francisco. Czym będą różniły się od konkurencji?
Po pierwsze Project Alloy korzysta z ''
połączonej rzeczywistości''. Dzięki technologii RealSense jego użytkownicy nie będą musieli korzystać z żadnych kontrolerów, bo urządzenie będzie w stanie wykrywać dłonie i to za ich pomocą będziemy manipulować otaczającym nas światem. Pozwoliło to na ominięcie szeregu problemów związanych z projektowaniem i stworzeniem kontrolerów do zabawy w VR.
''Połączona rzeczywistość'' nowym sposobem zabawy w VR
''
Wierzymy, że możliwości Alloy i to co wprowadzają jest bardzo ważne'' powiedział szef Intela Brian Krzanich podczas prezentacji. ''
Pozwala nam to na połączenie świata fizycznego i wirtualnego w jedną całość''. Jak to wszystko działa możecie zobaczyć na filmie - zginanie palców czy naciskanie przedmiotów ze świata wirtualnego za pomocą dłoni wydaje się nie sprawiać maszynce większych problemów, choć widać, że ta druga czynność wymaga nieco wprawy.
Drugą sprawą ma być brak jakichkolwiek kabli. Te co prawda widzimy na filmie z pokazu, ale tylko dlatego, że prezentowane urządzenie musiało zostać podłączone do wielkiego ekranu, tak żeby widownia mogła widzieć co widzi gracz. Finalna wersja się bez nich obejdzie, bo jak tłumaczył Krzanich, mocno ograniczają one swobodę ruchów, a przez to całą zabawę w VR.
Kiedy zwykły Kowalski założy Alloy na głowę? Do sprzedaży jeszcze daleka droga. Intel wspomina, że dopiero pod koniec przyszłego roku planuje sprzedawać gogle deweloperom, a Ci, co ważne, będą mogli przy sprzęcie dłubać na zasadzie open source. ''
Każdy może wziąć Alloy, połączyć go z Windows Holographic i zbudować zaawansowany świat wirtualny z producentem, którego sami wybiorą'' mówi Krzanich.
Na finalną wersję gogli Intela poczekamy jeszcze kilka lat
[źródło:
theverge.com,
intel.com,
techcrunch.com]
Komentarze