Intel Extreme Masters, to nie tylko e-sportowe emocje i wielogodzinna rozrywka. To także miejsce, gdzie w promocyjnych cenach można nabyć doskonałej jakości sprzęt, sprawdzić najnowsze technologie czy choćby przetestować sprzęt przed zakupem. Dla nas, Redakcji Ja,Rock, był to bardzo pracowity czas. Udało nam się przeprowadzić kilka ciekawych wywiadów, a na pierwszy z nich zapraszamy właśnie teraz!
__________________________________________________________________________________________
HyperX, to powstały w 2002 roku oddział Kingston Technology, który zajmuje się wysokowydajnymi pamięciami. Na ten moment oferuje szeroką gamę pamięci RAM, dysków SSD, pendrive'ów, zestawów słuchawkowych oraz podkładek pod myszy.
Na tegorocznej edycji
Intel Extreme Masters porozmawiałem z
Michałem Bocheńskim obejmującym stanowisko menadżera do spraw rozwoju w
HyperX. Wspólnie poruszyliśmy temat pamięci
RAM, dysków
SSD, następnych sprzętów peryferyjnych oraz sponsorowania drużyn.
Jak najlepiej sprawdzać sprzęt? W akcji!
Mateusz: Powiedz nam, kiedy możemy liczyć na premierę kolejnego rodzaju
RAM? Czy nowe kości będą rozwijały technologię
DDR4, czy obiorą zgoła inną drogę?
Michał: W tej chwili jesteśmy na etapie
DDR4 i mogę powiedzieć, że ten rok będzie przełomowy, jeśli chodzi o sprzedaż pamięci w tej technologii. Mam na myśli fakt, że
DDR4 zdominował już kompletnie tę działkę pamięci. Jeśli chodzi o naszą firmę, to stanowią one około 80% sprzedawanych produktów.
Oczywiście patrzymy w przyszłość i prowadzimy badania nad kolejnymi technologiami. Sama technologia
DDR5 jest już za rogiem, lecz na razie producenci pamięci muszą czerpać zyski i korzyści z polecanej pamięci, czyli
DDR4. Tym bardziej, że wszystkie nowoczesne platformy i dyski są związane z tą technologią.
Mateusz: A jeśli chodzi o chłodzenie kości
RAM, to czy istnieje szansa, że w przyszłości zmieni się ono z pasywnego na aktywne?
Michał: Na razie nie widzimy takiego trendu, ponieważ zwykłe radiatory w zupełności wystarczają z oddawaniem ciepła. Ze względu na to nie sądzę, że w najbliższym czasie chłodzenie modułów
RAM ulegnie zmianie.
Mateusz: Dyski
SSD również znajdują się w Waszej ofercie, dlatego muszę spytać, czy kiedykolwiek będą w stanie dorównać dyskom twardym pod względem stosunku wielkości do ceny?
Michał: Był taki moment, kiedy powoli zbliżaliśmy się do punktu, gdzie cena jednego gigabajta
SSD dorównywała cenie jednego gigabajta pamięci
HDD. Niemniej jednak, ze względu na słabą dostępność kości
flash różnica cen po prostu wzrosła. Ze względu na to nie spodziewałbym się tego w najbliższym czasie, lecz w przyszłości dyski półprzewodnikowe w pewnym sensie wyprą dyski
HDD, które będą pełnić funkcję magazynu danych.
Na stanowisku ciągle tłumy ludzi
Mateusz: A co z dyskami
SSD opartymi o standard
NVMe Express? Czy w przyszłości interfejs ten osiągnie taką popularność jak znany wszystkim
SATA?
Michał: Myślę, że taki punkt również nastąpi, a barierą do przebicia będzie po raz kolejny cena. Na ten moment, takie rozwiązania są stosunkowo drogie, co potęguje problem ze wspomnianymi kośćmi
flash. Standard ten będzie zyskiwał na popularności wraz ze spadkiem ceny, ponieważ oferują one transfery rzędu dwóch gigabajtów i większych. Osoby, które przeniosą się z tradycyjnego dysku
SSD, na wersję pod
PCIe odczują znaczną różnicę.
Mateusz: Nie samymi pamięciami człowiek żyje, dlatego chciałbym poznać Twoją opinie na temat nowej serii procesorów
Ryzen od
AMD? Czy mają szansę zrewolucjonizować rynek procesorów?
Michał: Trudno jest mi się wypowiadać, ponieważ nie jest to rynek, na którym bezpośrednio działamy, ale pojawienie się tych procesorów jest raczej pozytywne, ponieważ zmusi
Intela do jakiegoś działania i odpowiedzi na ten produkt.
HyperX Cloud Revolver, to jeden z najnowszych produktów HyperX prezentowany na stoisku
Mateusz: Ostatnio wydaliście pierwszą klawiaturę mechaniczną. Czy gracze mogą liczyć na inne urządzenia peryferyjne z logiem
HyperX?
Michał: Wchodzimy w wiele urządzeń, jeśli chodzi o peryferia i akcesoria. Na tegorocznej edycji
Intel Extreme Masters prezentujemy przedpremierowo nowy model słuchawek
HyperX Revolver S. Jest to kolejna edycja słuchawek
Revolver, wyposażona w dźwięk przestrzenny
dolby surround 7.1. Przy ich tworzeniu współpracowaliśmy z
Dolby Labolatories tak, aby były one wykonane we właściwy sposób. Wśród produktów na rynku wyróżnia je fakt, że są kompatybilne z
PlayStation 4. Oznacza to tyle, że przy podłączeniu do konsoli zachowują system dźwięku 7.1 i nie przechodzą w tryb stereo. Poprawiony został jeszcze mikrofon, a nauszniki w tych słuchawkach cechują się (
podobnie jak we wszystkich naszych modelach) ''
pamięcią kształtu ucha'', co sprawia, że są bardzo komfortowe i nie męczą nas podczas dłuższych wieczorów.
Nasza idea przyświeca przede wszystkim
gamingowi, dlatego model ten jest dedykowany głównie dla osób, które skupiają się na grach
FPS. Osoby, które testowały dla nas ten produkt, wspominają, że wsłuchując się w otoczenie były w stanie określić dokładną odległość i stronę, z której nadchodził przeciwnik. Ze względu na to, słuchawki te są dedykowane dla naprawdę wytrawnych graczy.
Mateusz: A jeśli chodzi o słuchawki idealne, to jakie cechy powinny posiadać?
Michał: Słuchawki idealne, to przede wszystkim takie, w których możemy grać przez dłuższy czas, nie mecząc się. Jest to najbardziej istotna cecha, przez co rozumiem, że muszą być stosunkowo lekkie oraz komfortowe. Powinny dobrze wytłumiać dźwięk dochodzący z zewnątrz oraz posiadać dobre pasmo przenoszenia. Oczywiście wszystkie słuchawki
HyperX spełnią wszystkie oczekiwania. :)
Mateusz: Czy planujecie stworzyć coś pod rozwijającą się technologię
Virtual Reality?
Można tam było spotkać też Ja,Rockowców, np Yuuhiego
Michał: VR jest tematem bardzo popularnym. Jest ona dostępna m.in. na stoisku
HyperX, ponieważ chcemy przybliżyć ją dla szerszej publiczności, bo nie każdy miał okazję się z nią spotkać. Dużo się na ten temat czyta i ogląda, a w rzeczywistości niewielu ma okazję do wypróbowania tej technologii. Pomimo tego, że na razie nie mamy produktów bezpośrednio związanych z
VR, to bacznie się jej przyglądamy i gdy nadejdzie odpowiedni moment, to wszelkiego rodzaju okulary oraz słuchawki pojawią się w naszej ofercie.
Mateusz: W branży komputerowej sprzęt zmienia się z dnia na dzień, przy czym jedyne urządzenia peryferyjne, których nie dotknęły wielkie zmiany, to myszka i klawiatura. Czy w przyszłości i one zmienią swoją formę?
Michał: Dobre pytanie. Widziałem rozwiązania, które przypominają w formie myszkę, natomiast są klawiaturą. Rozmawiałem z osobami, które twierdziły, że są to produkty dosyć intuicyjne i łatwo jest się na nie przesiąść. Trudno mi jednak powiedzieć, czy znajdą naśladowców w szerszym gronie. Jeśli chodzi o naszą firmę, to ostatnio wprowadziliśmy do oferty klawiatury mechaniczne
Alloy FPS z podświetleniem
LED. W niedługim czasie pojawią się produkty z
RGB i z innymi rozwiązaniami, lecz na razie nie mogę wchodzić w szczegóły.
Mateusz: A jeśli chodzi o sponsorowanie drużyn
e-sportowych, to co tak naprawdę zapewniacie graczom?
Michał: Graczom zapewniamy produkty o wysokiej jakości. Począwszy od wspomnianej wcześniej pamięci
RAM, czyli modele
Predator, Fury oraz
Savage są dobrze znane na szerokim rynku. Poza nimi oferujemy oczywiście dyski
SSD, akcesoria oraz peryferia. W tym momencie współpracujemy z około dwudziestoma pięcioma czołowymi drużynami. Wśród nich znajduje się
Na'Vi, Cloud 9, EnVyUs oraz
Team Solo Mid, także są to naprawdę jedne z najlepszych drużyn na świecie. Zakres współpracy jest bardzo szeroki, a zawodnicy lubią nasz sprzęt i go doceniają.
Komentarze