Hearthstone dostanie Najemników

  • Autor: PefriX
  • Opublikowano: 02 Wrzesień 2021
  • Komentuj 0

Blizzard kombinuje przy Hearthstone. Ich karcianka otrzymała już tryb Battleground, będący swoistą wariacją na temat Auto Chess. Teraz z kolei pora na Najemników, którzy pojawią się 12 października. Cóż to jednak będzie? W zasadzie to ciężko określić. Mamy karty, mamy elementy RPG, mamy również roguelike. Opis rozgrywki wydaje się przekombinowany i mocno skomplikowany, ale za to gameplay prezentuje się ciekawie. Zobaczcie sami.

Najemnicy trafią do Hearthstone w październiku.

Natychmiast po dokonaniu wyboru zlecenia zostaniecie przeniesieni na ekran wyboru drużyny (podobny do ekranu wyboru talii w trybie Pojedynku). Możecie wówczas wybrać drużynę, którą już stworzyliście, lub stworzyć nową. Wybór 6 najemników, których chcecie w niej umieścić, jest jednym z najważniejszych aspektów wykonywania zlecenia.

Przy wyborze najemników do drużyny na pewno rzuci wam się w oczy fakt, że zostali oni podzieleni na trzy grupy pod kątem spełnianych ról:

  • Zbrojni mają zielone ramki. Zazwyczaj wykorzystują agresywne zdolności, aby zadawać wrogom duże obrażenia.
  • Czarownicy mają niebieskie ramki. Zazwyczaj wykorzystują zaklęcia, aby osiągnąć spektakularne efekty – czasem udzielają wsparcia swojej drużynie, a czasem wysadzają w powietrze drużynę przeciwną. Niestety, w zamian za tę moc mają mniejszy atak, co sprawia, że mogą się stać łatwiejszymi celami dla przeciwników.
  • Obrońcy mają czerwone ramki. Pełnią oni zazwyczaj funkcję tanków i pomocników. Często dysponują dużą pulą zdrowia i używają efektów takich jak Prowokacja i wzmocnienia, aby kontrolować przebieg bitwy. Niektórzy z nich całkiem nieźle radzą sobie w walce wręcz, ale nie mają zbyt wielu opcji dystansowych i są nieco wolniejsi od pozostałych ról.

Możecie stworzyć drużynę złożoną z dowolnej kombinacji najemników, ale zaniedbanie jednej lub kilku ról najprawdopodobniej obnaży jej słabości. Podczas ofensywy Zbrojni zadają podwójne obrażenia Czarownikom, Czarownicy zadają podwójne obrażenia Obrońcom, a Obrońcy zadają podwójne obrażenia Zbrojnym. Musicie pamiętać o tych słabościach, tworząc swoją drużynę.

Rozgrywając prolog i misje wprowadzające, zbierzecie 8 najemników na start – to wystarczająco duża grupa, by umożliwić wam stworzenie drużyny z dwójką najemników w każdej z ról i zmiennikami. To zrównoważone rozłożenie sił jest dobrym punktem wyjścia do rozpoczęcia nauki budowania własnych drużyn.

Kiedy wybierzecie najemnika w Karczmie, zauważycie, że każdy z nich ma pola na zdolności oraz ekwipunek. Są one kolejnym sposobem na tworzenie efektu synergii między najemnikami! Na poziomie 1 każdy najemnik dysponuje tylko jedną zdolnością, ale drugą odblokujecie już na poziomie 5, a trzecią na 15. W miarę czynienia postępów możecie ulepszyć te podstawowe zdolności do ich potężniejszych wersji dzięki monetom najemników.

Najemnicy startują bez żadnego wyposażenia. W trakcie gry odblokujecie dla nich ekwipunek, zdobywając osiągnięcia i wykonując misje z Tablicy Zadań. Możecie uzyskać maksymalnie trzy elementy wyposażenia dla każdego z najemników. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku zdolności, ekwipunek może być ulepszany za pomocą monet. W przeciwieństwie do zdolności, w danym momencie możesz wybrać dla najemnika tylko jeden element wyposażenia.

Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze