Stara, a jednak nowa : )
W fanach drzemie wielka moc. Kolega o ksywce Nicobass pracuje właśnie nad swoim własnym remake'iem Tomb Raider II z 1997 roku. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 4, a jej twórca właśnie pochwalił się kolejnymi screenami.
Nie jest to pierwszy, ani nawet drugi przypadek kiedy fani biorą sprawy w swoje ręce i sami tworzą gry na podstawie swoich ulubionych marek. Z głośnych ostatnio spraw wymienię chociażby
StarCraft Universe, który jest eRPeGiem w świecie Starcrafta, czy próby
stworzenia przez Rosjan swojego własnego Battlefronta.
Deweloperzy różnie podchodzą do takich działań. Blizzard ostatecznie po paru latach zgodził się na wypuszczenie
Universe, ale już takie EA
nie zgodziło się na Galaxy in Turmoil i projekt musiał zostać zamknięty.
Serwis dsogaming.com donosi, że w
Crystal Dynamics (
twórcy najnowszych gier z Larą) nie mają nic przeciwko projektowi Nicobassa, tak długo jak nie będzie na nim zarabiał.
''
Niektórzy ludzie pytają mnie jak wiele poziomów już zrobiłem, albo kiedy zostanie wypuszczona pełna wersja gry. Pewnie nie zdają sobie sprawy, że stworzenie takiej gry od zera jak ta naprawdę zajmuje sporo czasu. Nie jestem studiem deweloperskim, to nie jest tak jak budowanie poziomów używając starego edytora dla Tomb Raider (to nie jest moding)''. No tak, chyba zapomniałem wspomnieć, że Nicobass nad grą pracuje w pojedynkę.
''
Cała gra nie będzie skończona w ciągu najbliższych lat, więc proszę żebyście przestali pytać o datę wydania, jestem dopiero na początku'' tłumaczy twórca. Szkoda, ale kiedy popatrzycie na screeny, które ostatnio wrzucił do sieci, to zrozumiecie jak wielki czeka go ogrom prac:
Całkiem nieźle jak na gierkę, która zaraz skończy 20 lat, prawda? Dla porównania wrzucę Wam jeszcze obrazki z oryginalnego Tomb Raider II: The Dagger of Xian. Różnice będą widoczne gołym okiem, zapewniam Was.
[źródło:
dsogaming.com,
myinforms.com,
tombraider-dox.com]
Komentarze