Diablo IV wraca do korzeni – przedmioty i staty!
- Autor: Patryk "PefriX" Manelski
- Opublikowano: 16 Grudzień 2020
- Komentuj 0
Powiem Wam szczerze, że z coraz większą ekscytacją wypatruję Diablo IV. Ja wiem, że to Blizzard, więc swoje oczekiwania warto ustawić nisko, aby się nie zawieść. Zdaję sobie przy tym sprawę, że wszystkie dotychczasowe informacje o grze mamy „na papierze”, więc w praktyce różnie z tym może być. Niemniej z pewną radością obserwuję projekt, chociaż na zbyt wiele nie liczę. A przynajmniej tak sobie wmawiam, bowiem w rzeczywistości trzymam kciuki, aby tego nie spartolili! Co tam zatem w ogóle słychać w obozie Diablo IV?
Materiał zawiera linki afiliacyjne do DLCompare od których możecie kupić Diablo IV w przedsprzedaży w przystępnej cenie, jeśli akurat macie ochotę zapolować na demony. Kiedyś.
Cóż tam w Diablo IV piszczy?
Blizzard podzielił się z nami Piekielnym Kwartalnikiem i to ostatnim w tym roku. Cóż to takiego ten Piekielny Kwartalnik? Zbiór informacji na temat tego, co tam się dzieje z Diablo IV. Prace nad grą podobno postępują zgodnie z planem i wszyscy są bardzo podekscytowani kilkoma dużymi aktualizacjami i poprawkami, nad którymi zespół pracował od dłuższego czasu. Część z nich dotyczy systemu przedmiotów, który uległ sporej zmianie w Diablo IV, jak i statystyk dla naszych bohaterów.
Przedmioty to znak rozpoznawczy i siła napędowa serii Diablo. Są tym elementem gry, który najbardziej rozpala wyobraźnię graczy i sprawia, że po zakończeniu rozgrywki ciągle zastanawiacie się, jak skompletować optymalny ekwipunek. To w zasadnie domena gatunku hack&slash, prawda?
Niezależnie od tego, czy chodzi o oczekiwanie na pojawienie się wśród łupów następnego elementu z doskonale wylosowanymi statystykami, czy też tworzenie niesamowitych kombinacji przedmiotów niczym szalony naukowiec – przedmioty są niewątpliwie jednym z najważniejszych aspektów niezwykłości serii Diablo, który wyróżnia ją na tle innych gier. Cóż zatem przygotował dla nas Blizzard?
Drzewko zdolności będzie można resetować, ale za opłatą
Na warsztat wzięte zostało drzewko zdolności. Blizzard jest przekonany, że obrany został słuszny kierunek, zamierzają zatem jeszcze go dopracować i wprowadzić dalsze ulepszenia. Przykładowo: zwiększą poziom skupienia powiązanych ze sobą odgałęzień drzewka, tak aby gracze nie musieli inwestować w niezliczone jego odnogi, aby dotrzeć do interesujących ulepszeń dla wybranej przez siebie konfiguracji.
Możliwość wyzerowania i ponownego wyboru zdolności bohatera jest niełatwa do zbalansowania. Sytuacja, w której wystarczy tylko jedno kliknięcie, aby upodobnić się do innych, nie jest zbyt satysfakcjonująca. Dlatego też w Diablo IV będziecie mogli ponownie wybrać zdolności aktywne i pasywne dowolną liczbę razy, ale proces ten nie będzie darmowy.
Na początku przygody z postacią będzie to łatwe, ale wraz z rozwojem bohatera wzrośnie cena i poziom skomplikowania takiej zmiany. W końcowej fazie gry zmiana konfiguracji postaci będzie wymagała znacznych inwestycji, aby odzwierciedlić czas i wysiłek włożony w stworzenie bohatera.
Rozwój postaci będzie bardziej swobodny
Zmianie uległ również rozwój postaci. Kiedy awansujecie na nowy poziom, otrzymacie punkty do przeznaczenia na Siłę, Inteligencję, Zręczność lub Siłę Woli wraz z punktami zdolności. Oczywiście większość konfiguracji postaci barbarzyńcy zainwestuje w Siłę i to na niej będzie się opierać przy obliczaniu obrażeń.
Blizzard chce jednak, byście – budując swoją konfigurację i decydując się na poszczególne zdolności i efekty synergii – chcieli dorzucić do Siły również inne współczynniki. Możecie uzupełniać współczynniki swojej postaci dzięki przedmiotom, aby zapewnić sobie po trosze Siły Woli tam i tu, ale zdecydowana większość Waszych statystyk będzie pochodną tego, jak zdecydujecie się zagospodarować zdobyte punkty.
I tutaj robi się naprawdę ciekawie. Wiele z odgałęzień na każdym z drzewek zdolności klasowych zapewnia dodatkowe efekty, jeśli uda się Wam przekroczyć określone progi współczynników. Podstawowy efekt tych odgałęzień uzyskacie, gdy wydacie punkty zdolności, aby je odblokować, ale jeśli osiągniecie wyznaczoną wartość danego współczynnika, zostanie aktywowany efekt dodatkowy.
Co z broniami? Będzie różnorodnie
Poszczególne typy oręża mają charakterystyczną oprawę graficzną i wywierają znaczny wpływ na przebieg rozgrywki dzięki takim funkcjom, jak Arsenał Barbarzyńcy. Włożono również sporo pracy w silnik gry, tak aby korzystanie z broni było bardziej realistyczne i w sposób przekonujący wymagało od bohatera użycia siły fizycznej, jak na przykład podczas Wypiętrzenia, kiedy barbarzyńca uderza w ziemię z wielką siłą.
Korzystanie z różdżek powinno być szybsze od użycia kosturów, a miecze i broń obuchowa powinny mieć diametralnie inne działanie. Aby odzwierciedlić te aspekty oręża, dodano w najnowszej wersji testowej gry szybkość ataku oraz inne cechy charakterystyczne broni. Ogólnie rzecz biorąc, broń jednoręczna umożliwia bohaterowi szybki atak i zmianę pozycji na polu bitwy, zaś wolniejszy w użyciu oręż dwuręczny zadaje większe obrażenia. Podobno w Diablo IV mamy faktycznie odczuć różnicę.
Oprócz szybkości ataku każdy rodzaj broni posiada cechy fizyczne. W przypadku tarcz jest to wartość bloku. Oznacza to, że każda tarcza znaleziona w Sanktuarium będzie dysponować – oprócz wszelkich innych magicznych afiksów – atrybutem bloku. Jako właściwości fizyczne cechy te są spójne dla wszystkich egzemplarzy broni tego samego typu i nie można ich modyfikować.
Nowy system jakości przedmiotów
Wprowadzono również ekscytujące zmiany dotyczące jakości przedmiotów w grze. Zwiększono na przykład potencjalną moc poszczególnych afiksów występujących na przedmiotach magicznych. Zwiększono maksymalną liczbę afiksów występujących na przedmiotach rzadkich i lepszych dla rozwiniętych postaci, które osiągnęły najwyższy poziom doświadczenia. Legendarne afiksy są teraz przydzielane przedmiotowi legendarnemu zupełnie losowo. Przedmioty unikatowe zastępują zaś mityczne.
Można myśleć o przedmiotach legendarnych jako o rzadkich przedmiotach z jednym zwykłym afiksem zastąpionym przez efekt legendarny. Te nowe legendarne afiksy działają tak samo jak zwykłe afiksy w tym sensie, że mogą się one losowo pojawiać na różnych przedmiotach i w różnych miejscach. Wiele z nich może być używanych przez wszystkich bohaterów, choć niektóre są przeznaczone tylko dla określonej klasy.
Przedmioty unikatowe powracają w Diablo IV w wielkim stylu. Blizzard chce w pełni wcielić w życie fantazję o definiujących konfigurację postaci elementach ekwipunku, których afiksy są stałe i z góry ustalone. Przedmioty unikatowe posiadają wyraźny motyw przewodni, ich wygląd jest charakterystyczny – tak aby można je było rozpoznać na pierwszy rzut oka – a zapewniane przez nie moce przeznaczone są wyłącznie dla określonej klasy postaci.
I to by było na tyle. Kolejną porcję nowości prosto z Diablo IV otrzymamy na żywo podczas konwentu BlizzConline o którym pisałem w tym miejscu. Pozostaje zatem czekać i trzymać kciuki za ten projekt. Kto wie, może faktycznie uda się i otrzymamy naprawdę dobrą grę?
Pamiętajcie, że na DLCompare możecie nabyć Diablo III (jeśli jeszcze nie macie) w całkiem przystępnej cenie lub złożyć zamówienie na Diablo IV. Sam raczej unikam pre-orderów, ale przyznaję, że Diablo IV kusi niczym sukkub!
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze