Riot ma nową umowę na rozwój Ligi. Disney pomoże?
Należąca w połowie do Disney'a, a w połowie do amerykańskiej ligi baseballa MLB, firma BAMTech wykupiła prawo do pokazywania Ligi Legend do 2023 roku. Cena takiej przyjemności? 300 milionów dolarów.
Informacja pochodzi od
Riot Games,
którzy na swoim blogu chwalą się podjęciem współpracy z BAMTech. W zamian za około 300 milionów dolarów firma uzyskuje prawa do ''
streamowania i monetyzowania'' LoLa na wyłączność przez najbliższe 6 lat.
Całe to przedsięwzięcie ma na celu ''
popychać granicę e-sportu jako wydarzenia dla widzów'' i zacznie działać od przyszłego roku. BAMTech liczy na to, że uda im się ''
zwiększyć zyski w e-sporcie poprzez wiele środków, wliczając w to sponsoring i reklamy''. Oprócz tego mają zostać stworzone ''
dodatkowe możliwości i okazje dla fanów do podłączenia się do League of Legends".
BAMTech zakłada, że owe 300 milionów zwróci się z nawiązką. '
'Mam nadzieję, że zrobimy więcej niż tylko tyle'' mówi szef firmy Bob Bowman
. ''To jest (300 mln $ - przyp.red) gwarantowane minimum, ale mam nadzieję, że znacząco przekroczymy tą liczbę. Liczę na to''.
Takie postacie pewnie LoLowi nie grożą. Na razie
Na szczęście fani
LoLa mogą spać spokojnie, bo nie oznacza to, że gra będzie dostępna do oglądania tylko na jakiejś szerzej nie znanej platformie Disneya, za którą trzeba będzie dodatkowo płacić. ''
Przede wszystkim wierzymy, że zwartość musi być tam gdzie gracze chcą ją oglądać i tutaj nic się nie zmieni'' mówi Jarred Kennedy z Riot. ''
Wierzymy w udostępnianie zawartości za darmo i tak też będzie w przyszłości. Nie planujemy tutaj żadnych zmian''.
Ale! Bardzo możliwe jest, że za jakieś dodatkowe opcje będziecie musieli płacić. ''
To główne e-sportowe doznane (oglądanie LoLa - przyp. red)
będzie dostępne za darmo''. Między wierszami możecie wyczytać, że jakaś forma zapłaty, za zawartość spoza ''
głównego doznania'', może się w przyszłości pojawić.
Właściwie to potwierdza to zajmująca się e-sportem w Riot Whalen Rozelle, która mówi, że jej firma nie zamierza spocząć na laurach i zrezygnować z wprowadzania innowacji. ''
Może uda nam się stworzyć coś fajnego, coś co musi się kryć za ofertą premium, za którą gracze będą mogli zapłacić jeśli zechcą''.
''
Sponsorzy i reklamodawcy są na nią (zmianę - przyp. red) gotowi. Oni jej pragną. Mamy przed sobą świetną publiczności, która spędza sporo czasu przy tej zawartości'' mówi Bowman. Deal między Riot, a BAMTech wchodzi w życie już od styczniu, ale Riot nie oczekuje, że jego wpływ na wyniki finansowe osiągane przez LoLa zacznie być widoczny dopiero do 2018 roku.
W przyszłości pewnie pojawi się jakaś zawartość premium
[źródło:
lolesports.com,
esports.yahoo.com,
pcgamer.com]
Komentarze