Karta GeForce GTX 980

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 14 Październik 2014
  • Komentuj 30

Ceny NVIDIA GeForce GTX980

NVIDIA_GeForce_GTX_900series_KeyVisual_HD_003 Karta graficzna GeForce GTX 980 to najbardziej zaawansowane urządzenie tego typu na świecie. Nowe dziecko Nvidii bez problemu poradzi sobie choćby z udźwignięciem 4k, ale to nie nie koniec dobrych wiadomości jeśli idzie o ten układ. W nowej karcie graficznej warto zwrócić uwagę na kilka spraw. Nvidia chwali się, że nowa karta jest nie tylko 15% bardziej wydajna niż jej poprzedniczka, GTX 780 Ti, ale także dużo bardziej oszczędna jeśli idzie o pobór energii. avg_all GTX 980 oparty na architekturze Maxwell daleko w pokonanym polu pozostawia konkurencję z AMD. Jeśli zerkniecie na porównanie wydajności, szybkości i kultury pracy to szybko zobaczycie przewagę GeForce. Dodatkowo zestaw Nvidii jest dużo bardziej podatny na podkręcanie. Przygotowany przez PCLab test wydajności kart pokaże o czym mowa. Jako wartość bazową wzięto GTX 780 i już na pierwszy rzut oka możecie zobaczyć różnicę jaka dzieli Nvidię od konkurencji. avg_all Odbija się to także na cenie, bo za GTX 980 trzeba będzie wysupłać niemałe pieniądze. Jednak patrząc na jej możliwości wydaje się, że karta jest warta swojej ceny. Równie ważne jak parametry techniczne są nowe technologie jakie wykorzystano przy budowie całego układu. Dzięki nim karta dysponuje kilkoma ciekawymi możliwościami związanymi z grami komputerowymi. Jedną z nich jest Nvidia VXGI (Voxel Global Illumination), która pozwala na generowanie dynamicznego oświetlenia w czasie rzeczywistym. g_-_-x-_-_-_58078x20140926152837_0 Wykorzystując VXGI ustalono ponad wszelką wątpliwość, że znajdujący się na zdjęciu Buzz Aldrin (drugi człowiek na Księżycu) z całą pewnością postawił stopę na naszym naturalnym satelicie. Ma to związek z padaniem na astronautę światła.  Zwolennicy teorii spiskowych dowodzili, że sposób w jaki światło pada na Aldrina nie jest możliwy do osiągnięcia na Księżycu. A jednak - zarówno render jak i zdjęcie pokazują tak samo oświetloną postać. O tej technologii mówi się od dawna, ale dopiero teraz możliwe będzie pełne jej wykorzystanie. Producenci Unreal Engine 4 zapowiedzieli, że użyją jej w swoich grach. I niech ktoś powie, że gry komputerowe to starta czasu ; ) g_-_-x-_-_-_58078x20140926152804_0 Warto wspomnieć również o możliwości DSR (Dynamic Super Resolution), która nawet na słabszych monitorach rozdzielczości 1920x1080 będzie w stanie wyświetlić grę w większej jakości niż 1080p. Ma to być możliwe dzięki aplikacji GeForce Experience. Jak ma to działać? GTX 980 będzie renderował obraz 4x1080p (4k) i skalował go do rozmiarów waszego wyświetlacza. Różnica może nie jest jakaś ogromna, ale jest i widać ją gołym okiem. Na razie jedynie użytkownicy GeForce GTX 970 i 980 będą mogli korzystać z tego efektu, ale istnieje możliwość zastosowania tej technologii w starszych modelach. g_-_-x-_-_-_58078x20140925133105_0 Nie można nie wspomnieć o chyba najbardziej wyczekiwanej technologii związane z grami komputerowymi czyli o Virtual Reality. VR Direct, której jedynym celem jest jak się domyślacie współpraca z urządzeniami takimi jak choćby głośny Oculus Rift, ma pozbyć się większości opóźnień oraz zwiększyć wydajności gier, które korzystają z okularów. Twój ruch AMD.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze