Far Cry 3 - Porównanie Graficzne
- Autor: Adam Zientarski
- Opublikowano: 28 Kwiecień 2013
- Komentuj 7
Far Cry 3 - Porównanie Graficzne
Testowano na:
Procesor: Intel i5 760 2.80 GHz
RAM: 8 GB DDR3 1600MHz
Karta Graficzna: ASUS Radeon 7970 HD Matrix Platinum
Płyta Główna: MSI P55A-GD55
System Operacyjny: Windows 7 Professional 64 bit
Rozdzielczość: 1920 x 1080
Przed Wami porównanie graficzne z gry Far Cry 3. Poniżej znajdziecie 3 screeny dla każdego z 9 porównań. Na samym końcu możecie przeczytać jak wyglądały ustawienia graficzne dla poszczególnego screena oraz w pewnym sensie podsumowanie tego jak wygląda gra i jak wymagająca jest dla komputera.
Porównanie nr 1
Porównanie nr 2
Porównanie nr 3
Porównanie nr 4
Porównanie nr 5
Porównanie nr 6
Porównanie nr 7
Porównanie nr 8
Porównanie nr 9
Jakość najniższa (Bardzo płynna gra, stale powyżej 60FPS):
Jakość średnia (Bardzo płynna gra, stale około 60FPS):
Jakość najwyższa (Problemy z utrzymaniem 60 klatek, często gra w 30 klatkach - niestety niepłynna):
Far Cry 3 to piękna gra do oglądania. Promienie słoneczne padające przez korny drzew, otaczająca nas woda, modele postaci, dżungla - wszystko to wygląda niesamowicie. W porównaniu można dostrzec świetne modele broni, genialną grę światła, czy przyzwoite cienie. Między minimalnymi a średnimi ustawieniami różnica jest niewielka. Najwyższe ustawienia wyglądają rewelacyjnie, ale potrafią obciążyć nawet najmocniejszy sprzęt. Niestety na maksymalnych detalach, na komputerze gdzie Far Cry 3 było testowane, sprzęt troszkę nie wyrabiał i przy najwyższej jakości bywały spadki do 30 FPS.
Gra ma kilka mankamentów - jeden widać na porównaniu - źle skalujący się interfejs z mapą. Do tego dochodzą artefakty z cieniami przy najwyższym ustawieniu Metody SSAO oraz spadki FPS bez żadnego powodu. Oczywiście nie są to rzeczy, z którymi nie można sobie poradzić. Gra wygląda świetnie i warto chwilkę spędzić przy ustawieniach graficznych.
Kilka podpowiedzi:
Wygładz. Krawędzi MSAA - 8x potrafi zmniejszyć ilość FPS o nawet 20. Ustawienie opcji na 2 wydaję się sensowne, bo nie tracimy płynności, a różnica jest niemal niezauważalna.
Metoda SSAO - Tutaj można wybrać 3 opcje, z czego na testach najwyższej jakości wybrana jest środkowa. Na karcie Radeona - najwyższe ustawienie powoduje artefakty.
V-Sync - Choć nie wyobrażam sobie gry bez tej opcji, to zaznaczenie jej powoduje ogromny spadek FPS.
Ogólna Jakość: Bardzo Wyoskie a Ultra - odczuwalna różnica w ilości FPS, a niewielka różnica w jakości grafiki. Spokojnie możecie zmniejszać.
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze