Gracze to dziś nie tylko miłośnicy wirtualnych światów, ale... najlepsi konsumenci! Z najnowszego raportu „Gracze vs niegracze 2025”, opracowanego przez IAB Polska i SW Research, wynika jasno: to właśnie gracze napędzają handel, są bardziej lojalni wobec marek i otwarci na nowości.
Gracze lepszymi konsumentami niż niegracze?
Kilka kluczowych wniosków z raportu:
Kupują częściej i więcej – aż 62% więcej graczy niż niegraczy wydaje miesięcznie ponad 300 zł na rozrywkę.
Preferują zakupy online – 82% gamerów robi zakupy w sieci (dla porównania: 65% niegraczy).
Szukają jakości i unikalności – aż 91% wskazuje jakość jako główny czynnik przy zakupach, a 41% zwraca uwagę na ekskluzywność produktu.
Są lojalni wobec marek – szczególnie tych, które angażują się w świat gamingu.
Gracze dominują też w takich kategoriach jak elektronika, kosmetyki, moda sportowa, książki, media i zabawki. Co ciekawe, stereotypowy obraz „geeka zamkniętego w piwnicy” odchodzi do lamusa – dzisiejszy gracz to często osoba w średnim wieku, aktywna fizycznie i kulturalnie, dobrze sytuowana.
Co to oznacza dla marek?
Czas, by potraktować gaming poważnie – nie tylko jako formę rozrywki, ale jako potężny kanał dotarcia do najbardziej wartościowych klientów. Eksperci rekomendują:
Twórz limitowane edycje produktów dla graczy
Łącz online i offline – np. poprzez AR i dedykowane aplikacje
Angażuj graczy w kampanie – mogą stać się autentycznymi ambasadorami marki
Postaw na gaming nie tylko w branży gier – również w modzie, beauty czy FMCG
Pełen raport dostępny jest do pobrania na stronie IAB Polska.
Podobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi: