Banished to
strategia czasu rzeczywistego w której przyjdzie nam kierować grupką wygnańców, którzy postanowili zasiedlić nowe ziemie i zacząć całe swoje życie od początku. Na swoich plecach i wozach niosą ze sobą zapasy, które okażą się niezbędne podczas początków
rozbudowy Twojej pierwszej osady.
Celem gry jest umożliwienie naszemu małemu ludowi przeżycie. W dalszej kolejności zastanowić się musimy nad rozwojem naszego obozu, który pewnego dnia może stać się dominującym miastem w okolicy. Najpierw jednak trzeba zapewnić ludziom jedzenie (np za pomocą łowiectwa, zbieractwa, handlu czy rybołówstwa), pamiętając że najlepsze są takie źródła które zapewnią nam wymagany produkt przez dłuższy czas, a nie tylko doraźnie.
Dobry władca wie, że bez pomocy swoich ludzi nic nie wskóra - mieszkańcy Twojej wioski rodzą się i umierają, mają własne dzieci, pracują i relaksują się, a utrzymywanie ich szczęśliwych jest pewną drogą ku rozwojowi. Słowem to własnie oni są Twoim najcenniejszym zasobem. Zapewnienie im wszelkich potrzebnych dóbr będzie stanowić o ich sile i majętności.
Twórcy z
Shining Rock Software postawili sporo na realizm rozgrywki. Kiedy przychodzi zima Twój lud chowa się w domach starając się ogrzać przy ognisku. Jednak wyręb lasu na potrzeby rozbudowy czy zapewnienia ciepła i gorącej strawy ma wpływ na otaczającą nas dzicz. Jeśli wytniemy za dużo lasu to gdzie podzieje się zwierzyna, dzięki której mamy jedzenie na stole? Ważne jest odpowiednie zbilansowanie naszych potrzeb jeśli nie chcemy w dłuższej perspektywie zagłodzić naszych ludzi.
Podobnie jest z rolą. Jeśli przez dłuższy czas eksploatujemy ziemię nie dając jej czasu na regenerację to plony z naszych pół będą coraz mniejsze lub gorszej jakości.
W świecie Banished nie będziemy poruszać się sami, oprócz Was po świecie wędruje wiele ludów szukając lepszego miejsca dla siebie. Jedna z takich grup może dołączyć się do Twojej osady, jednak uważaj na choroby jakie rozprzestrzeniają się wraz z przybyciem obcych ludzi.
Twój lud może zająć się wieloma profesjami (dostępnych ma być koło 20), w zależności od potrzeb mogą to być kowale, nauczyciele, farmerzy, górnicy czy znachorzy.
Ciekawie rozwiązano problem gospodarki. W Banished nie ma pojęcia pieniądza, wszystkie wyprodukowane przez naszych osadników towary możemy wymienić na niezbędne narzędzia lub zwierzęta gospodarcze u wędrownych kupców, którzy od czasu do czasu będą przejeżdżać przez naszą osadę.
Sukces lub porażka zależą w
Banished od prawidłowego zestawienia ryzyka z potrzebami.
http://youtu.be/CAhmnSK_UDE
http://youtu.be/jRxAYTCBGk8
Komentarze