Gry mobilne przejmują branżę!
Newzoo wypuścił niedawno najnowszą wersję swojego raportu dotyczącego kondycji branży gier komputerowych. Rok 2016 będzie przełomowy bo po raz pierwszy najbardziej dochodowe będą gry mobilne.
99,6 miliarda dolarów - tyle w tym roku zarobią gry komputerowe. Z roku na rok wyniki osiągane przez tą część szeroko rozumianej branży rozrywkowej są coraz lepsze. Jeśli wierzyć prognozom to tylko w 2016 roku rynek powiększy się o 8,5% w porównaniu do ubiegłorocznych wyników.
Jednak jeszcze nigdy w historii żadnej platformie nie udało się przebić zarobków jakie generują gry przeznaczone na komputery osobiste. Tym razem będzie inaczej bo na szczyt właśnie wdrapały się produkcje przeznaczone na urządzenia mobilne, które zarobią dla swoich twórców 36,9 miliardów dolarów. Jest to o ponad 20% więcej niż w zeszłym roku, a będzie tylko lepiej!
Gry komputerowe zarabiają coraz więcej na całym świecie, ale to Azja i region Pacyfiku w dużej mierze odpowiada za zwiększone wyniki. Newzoo podaje, że 58% wzrostu pochodzi właśnie z Azji, głównie za sprawą Chin, które zarobią 24,4 miliarda dolarów. Dla porównania Europa do spółki z Środkowym Wschodem i Afryką mogą poszczycić się wynikiem 23,5 miliarda.
Chiny wyrastają na największy światowy rynek zbytu dla gier, udało im się wyprzedzić nawet wszechpotężne Stany Zjednoczone, które w 2016 wygenerują zysk rzędu 23,5 miliarda dolarów. Dodatkowym atutem Chin jest to, że wielu ludzi grywa w produkcje przeznaczone na urządzenia mobilne, które zarobią tam około 10 miliardów dolarów co stanowi wzrost o 41% w porównaniu do 2105 roku.
Newzoo wzięło również pod uwagę wpływ technologii VR i jej kształtu na tegoroczne wyniki. Okazuje się, że mimo ogromnej rewolucji jaką oferują urządzenia takie jak
Oculus Rift czy HTC Vive to tworzone na nie gry będą miały minimalny wpływ na kondycję branży. Co innego same gogle, które wezmą lwią część tegorocznych zysków uzyskanych dzięki tej technologii. W w przyszłości VR ma najwięcej zarabiać na zawartości tworzonej dla widzów.
Według raportu gry komputerowe czeka świetlana przyszłość. Prawie 100 miliardów jakie uda się zebrać w tym roku blednie w obliczu 118,6 miliarda jakie uda się zarobić już za trzy lata. Wtedy prawie połowa zysków będzie pochodzić z gier mobilnych.
Największe firmy nie chcą zostać w tyle i inwestują ogromne pieniądze w branżę mobilną. Dobrym przykładem jest Blizzard/Activision, które nabyło King Digital Entertainment odpowiedzialnych za popularnego
Candy Crush za 6 miliardów dolarów. Nic też dziwnego, że swoje gry na komórki tworzy coraz więcej celebrytów. Po sukcesie gry z Kim Kardashian, do grona gwiazd z własnymi produkcjami dołączył choćby
Kanye West i
Britney Spears. Wygląda na to, że wiedzieli co robią.
[źródło:
newzoo.com]
Komentarze