Rust jest teraz w modzie

  • Autor: Patryk "PefriX" Manelski
  • Opublikowano: 10 Styczeń 2021
  • Komentuj 0

Reklama dźwignią handlu, a ostatnie lata udowodniły, że dobry PR oraz marketing potrafią sprzedać nawet średnią lub słabą grę. Odpowiednie budowanie hypu, kolaboracje, współpraca ze znanymi nazwiskami no i oczywiście promocja od „content creatorów”, czy to w postaci osób tworzących na YouTube, czy streamujących na Twitchu. Bywa jednak tak, że deweloper nic nie robi, a jego produkcja nagle wypływa na powierzchnię, bowiem została podłapana oraz rozpromowana przez kilka znanych osób. Tak było w przypadku Among Us i tak teraz jest z Rust.

Rust nigdy nie był popularniejszy. Poważnie!

Z Among Us to śmieszna sprawa, bowiem tytuł ten wyszedł w 2018 roku i dopiero w połowie 2020 zaczęto o nim słyszeć. Wszystko za sprawą influencerów, którym spodobała się koncepcja – zaprosili do gry znajomych i tak Among Us złapało wiatr w żagle. Dzisiaj to jedna popularniejszych produkcji, ale ten mechanizm działa również w druga stronę - Among Us pozwolił również wybić się kilku osobom.

Jak to wygląda w przypadku Rust? Tego sieciowego survivala raczej nikomu przedstawiać nie trzeba. Inaczej, niż wspomniana wyżej gra, Rust miał swoją pulę graczy i był całkiem popularny. Osoby lubiące PvP mogły poczuć się tutaj jak u siebie, bowiem to właśnie o rywalizację oraz przetrwanie w Rust chodzi.

Nikt jednak nie spodziewał się, że tytuł ten wzbudzi nagle takie zainteresowanie. Za nagły szał na Rust odpowiada ekipa OfflineTV, która założyła własny serwer do grania. Zaprosili do niego kilka znanych osób, jak Shroud, xQc, Sodapoppin czy Myth. I wiecie co? To wystarczyło! 3 stycznia Rusta na Twitchu oglądało ponad 1,2 mln osób, co było absolutnym rekordem.

Rust nie jest tylko chętnie oglądany, ale również grany! Średnio na serwerach do tej pory bawiło się około 45 tysięcy osób, a w szczytowym momencie dochodziło do 100 tysięcy. Teraz średnio w Rust znajdziemy 80 tysięcy graczy, a rekordowo zanotowano ich 243 tysiące. Jak zatem widzicie sami, taki rodzaj promocji zdecydowanie się opłacił.

Nie wiadomo jednak czy inicjatywa OfflineTV oraz udział w zabawie innych twórców to rodzaj kampanii promocyjnej, czy własna inicjatywa, przez nikogo nieopłacona. I wiecie co? Nie ma to żadnego znaczenia.

Rust przeszedł długą drogę, aby znaleźć się w miejscu w którym aktualnie jest. Tytuł ten debiutował w Early Accessie w 2013 roku, a jego oficjalna premiera miała miejsce w 2018 roku. Jak zatem widać, niektóre gry potrzebują czasu aby otrzymać „swoje pięć minut”. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy Rust nie zmarnują nagłego zainteresowania ich tytułem.

Wy gracie w Rust? A może graliście lub grać zamierzacie? Zainteresowanych kupnem Rust zapraszam tutaj.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze