New World opowiada o swoich przedmiotach
- Autor: Patryk "PefriX" Manelski
- Opublikowano: 05 Czerwiec 2020
- Komentuj 0
New World to MMO tworzone przez Amazon. Liczę skrycie na ten tytuł, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że deweloperzy dostarczą nam totalnego średniaka. Zanim jednak z góry skreślę New World to pozwolę sobie wierzyć, że wszystko będzie dobrze i otrzymamy coś solidnego! Dlatego nie psujcie moich marzeń, dobra?
Consumables w New World
Podczas odkrywania Aeternum przez Wasze ręce przewinie się wiele przeróżnych przedmiotów. Będziecie zbierać między innymi żywność, napoje, eliksiry, powłoki broni oraz różne nalewki, a także pancerze i elementy uzbrojenia. Zabijając potwory i przeszukując porzucone osady, świątynie czy obozowiska Skażonych, traficie również na specjalne surowce do wytwarzania.
- Artykuły spożywcze i napoje odgrywają ważną rolę w kontekście Waszej gotowości do mierzenia się z zagrożeniami w Aeternum w New World. Jedzenie i picie zapewnia powolną regenerację zdrowia przez dłuższy okres czasu. Jeśli chcecie maksymalnie wykorzystać taki zastrzyk zdrowia, zaleca sięnajpierw udać się w jakieś bezpieczne miejsce. Co więcej, chociaż surową żywność i wodę można skonsumować od razu, najlepsze rezultaty osiągnie się dopiero po ugotowaniu posiadanego jedzenia w obozowisku lub osadzie.
- Wiele przygotowanych potraw i napojów oferuje również premie, które mogą zwiększać obronę przeciw określonym wrogom, przyśpieszać odzyskiwanie wytrzymałości czy nawet tymczasowo poprawiać jakąś umiejętność rzemieślniczą. Niezależnie od Waszych zajęć, zawsze warto mieć przy sobie odpowiednią żywność.
- Eliksiry i nalewki to niewielkie fiolki pitnych substancji, które zapewniają określone premie. Eliksiry zapewniają na przykład ogólne efekty magiczne, które utrzymują się przez kilkanaście minut. Można je wypić, aby zwiększyć swoją nośność lub poprawić obronę przeciwko określonym typom obrażeń od żywiołów, jak np. błyskawice.
- Nalewki działają za to kompletnie na odwrót i od razu zapewniają oczekiwane efekty, które w większości przypadków nie utrzymują się zbyt długo. Powszechnymi przykładami są tutaj nalewki many i zdrowia: jeśli potrzebujecie szybkiego zastrzyku zdrowia lub many w czasie bitwy, nalewki wam w tym pomogą. Nalewki pozwalają również neutralizować efekty zatrucia i zatrzymywać krwawienie.
- Powłoki broni są kluczowym elementem zyskiwania przewagi w walce nad rożnymi rodzajami stworzeń w Aeternum. Można je wytworzyć w każdym obozie po osiągnięciu określonego poziomu. Czasem mogą one też paść waszym łupem. Powłoki są nakładane na broń i zapewniają jej znaczną premię do obrażeń przeciwko określonej rodzinie stworzeń. Nałożenie na broń na przykład skażonej powłoki zwiększy jej obrażenia przeciwko Skażonym.
Jak wygląda ekwipunek w New World?
To jednak jedynie przedmioty typu „consumables”. Jak będzie wyglądała sytuacja z ekwipunkiem? Podczas eksploracji i walki z różnymi stworzeniami, będziecie znajdować i zdobywać wyposażenie, które można natychmiast wykorzystać, pod warunkiem posiadania wymaganego poziomu. Każdy element wyposażenia posiada kilka wspólnych cech, które określają jego przydatność do użycia. Pierwszą z nich są punkty wyposażenia.
Przedmioty posiadające więcej punktów wyposażenia są potężniejsze: im więcej punktów, tym lepszy pancerz i większe obrażenia od broni.
Kolejną cechą są profity. Przedmiot może posiadać maksymalnie 3 profity. Dostępne do uzyskania profity pochodzą z określonej puli. Taki sam przedmiot może więc działać zupełnie inaczej w zależności od wylosowanych profitów. Ogólna zasada jest taka, że im więcej przedmiot posiada punktów wyposażenia, tym ma wyższe prawdopodobieństwo wylosowania większej liczby profitów i/lub ich mocniejszych wersji. Przedmioty z większą liczbą profitów są ogólnie rzadsze, a więc nasza definicja rzadkości jest oparta właśnie na liczbie profitów, którą posiada dany przedmiot.
- Brak profitów: pospolity
- 1 profit: niezwykły
- 2 profity: rzadki
- 3 profity: epicki
Następną ważną cechą jest gniazdo na klejnot. Od czasu do czasu przedmioty mogą uzyskiwać gniazdo na klejnot. Każdy może umieścić w takim gnieździe jakiś klejnot, ale musi on najpierw zostać oszlifowany przez jubilera. Raz umieszczonych w gnieździe klejnotów nie można usunąć, ale w większości przypadków można je zastępować innymi. Klejnoty wzmacniają co najmniej jedną z głównych cech postaci.
Elementy uzbrojenia, opancerzenia i inne przedmioty mogą posiadać różne profity. Profity uzbrojenia mogą poprawiać statystyki broni, a nawet dodawać dodatkowe obrażenia od żywiołów, podczas gdy profity opancerzenia mogą zwiększać obronę przeciwko różnym rodzajom obrażeń lub dodawać kieszenie, poprawiając tym samym Waszą nośność.
Waga sprzętu, biżuteria i legendarne przedmioty
Jakby tego było mało, każdy noszony element pancerza zwiększa ciężar wyposażenia, co znowu wpływa na mobilność podczas uników. Istnieją trzy stany ciężaru wyposażenia: lekki, normalny i ciężki. Równolegle istnieją trzy kategorie wagowe pancerza: lekki, średni i ciężki. Noszenie wyłącznie lekkiego pancerza umożliwia szybkie poruszanie się, noszenie średniego pancerza oznacza normalną szybkość, a noszenie ciężkiego pancerza prowadzi do ociężałości podczas ruchu.
Możecie łączyć ze sobą różne elementy pancerza, aby uzyskać najskuteczniejszą ochronę dla stanu ruchliwości, w którym chcecie pozostać, co jest zależne od całkowitej wagi opancerzenia, a nie jego poszczególnych elementów. Dostępne są nawet profity, które wpływają na wagę pancerza!
Podczas przemierzania Aeternum traficie na różne przedmioty legendarne i takie z własną nazwą. W przeciwieństwie do zwykłych przedmiotów, te legendarne i z własną nazwą posiadają stałe profity i określoną liczbę punktów wyposażenia. Niektóre z nich mogą już nawet posiadać klejnoty! Przedmioty tego typu najłatwiej pozyskać w walce z najbardziej niebezpiecznymi i wymagającymi stworzeniami w Aeternum, ale mogą one zostać znalezione przez graczy na dowolnym poziomie.
Biżuteria zapewnia pasywne premie do głównych cech postaci. Może ona również dodawać punkty jednej lub kilku cechom. Wszelkie elementy biżuterii posiadają już klejnot, którego nie można zmienić. Podobnie jak w przypadku broni i pancerza, biżuteria posiada własny zestaw unikalnych profitów. Plecaki zwiększają maksymalną wagę przedmiotów noszonych w ekwipunku, a także posiadają własny zestaw profitów!
I to by było na tyle. Od siebie dodam, że rozwiązania te nie są oryginalne, ale pozwalają wierzyć, że New World nie zawiedziecie. Taką przynajmniej mam nadzieję! Premierę gry zaplanowano na 25 sierpnia.
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze