Problem obraźliwych ksywek dotyczy zwłaszcza młodych
W świecie gier rzadko kiedy posługujemy się naszymi prawdziwymi imionami i nazwiskami. Zdecydowana większość graczy jest lepiej znana po nickach. Co możemy dowiedzieć się o osobie dzięki jej gamertagowi?
Portal
The Conversation we współpracy z
Riot Games postanowił sprawdzić kim są gracze
League of Legends. Największą uwagę poświęcono tym LoLowcom, którzy w swoich ksywkach używają niecenzuralnych słów oraz rasistowskich i seksualnych haseł.
Pierwszą rzeczą jaką sprawdzono są cyfry. Gracze bardzo często stosują dwie lub cztery cyfry na końcu swojej ksywki. Pracujący nad projektem profesor
Alex Wade z Nowego Yorku ustalił, że niemal w każdym przypadku liczba ta pokrywa się z oficjalnymi danymi dotyczącymi daty urodzenia przekazanymi przez gracza podczas rejestracji. Kiedy więc zobaczycie zawodnika z liczbą 95 na końcu, możecie spokojnie przyjąć, że kolega po drugiej stronie ekranu ma 21 lat.
Drugą sprawą są nicki zawierające różne obraźliwe słowa. Ustalono, że osoby które umieszczają takie frazy w swoich nickach będą przejawiały antyspołeczne zachowania również w prawdziwym świecie. Podczas badań stwierdzono, że osoby posługujące się rasistowskim lub niecenzuralnym nickiem będą też częściej raportowały innych graczy.
Jaki w grze taki w życiu.
To samo działa w drugą stronę. Użytkownicy z normalnymi nickami znacznie częściej będą reagowali na najmniejszy nawet wybryk gracza o przykładowym nicku ''
jestesfrajerem99'' niż zrobiliby to w przypadku zwykłej, nieprowokującej nikogo ksywki.
Problem dotyka zwłaszcza młodszych graczy, którzy zazwyczaj są dużo bardziej impulsywni, sami pozostając bardzo czułym na swoim punkcie i gotowym odpowiedzieć agresją na najmniejszą nawet prowokację. A jedyną opcją na wyładowanie swoich emocji jest oczywiście puszczenie wiązanki na czacie.
Badanie pokazuje, że z wiekiem generalnie nieco mądrzejemy.
The Conversation stwierdza, że starsi i nieco bardziej dojrzalsi zazwyczaj zachowują się w sposób znacznie grzeczniejszy czego efektem jest lepsza współpraca w drużynie i lepsze wyniki.
''
Badania te wpisują się w dyskusję na temat gier wideo używanych do monitorowania chorób neurologicznych. W przyszłości zastosowanie wyników tego badania może wykroczyć daleko poza gry komputerowe. To ekscytujący nowy świat to odkrycia'' kończy Wade.
[źródło:
theconversation.com,
nowgamer.com]
Komentarze