Uśmiech Andromedy
data publikacji:
Mateusz: Dialogi w języku polskim nie stoją na wysokim poziomie. Po pierwszych kilku rozmowach nie mogłem znieść czegoś takiego i przerzuciłem się na Angielski — było nieco lepiej, ale wtedy zauważyłem mimikę twarzy i koniec końców ściana była najciekawszym elementem podczas rozmów.Mimika postaci (oni tak dziwnie wymachują językiem... przeraża mnie to), tonacja wypowiedzi, naiwność bohaterów i fatalna lokalizacja (dla tłumacza pokład główny statku to mostek - nie pozdrawiam!), tej torturze nie było końca. Z pomocą przychodziła mi praca kamery, która od czasu do czasu fundowała mi takie widoki!
Mateusz: Jeśli już jesteśmy przy eksploracji, to warto wspomnieć o całkowicie skopanej mechanice poruszania się. Jest mało intuicyjna, przy zmianie lokacji oś odwraca się na moment, a kamera miejscami wariuje. Nawet joystick nie był w stanie poradzić sobie z tym problemem.Sterowanie WSADem w przygodówkach tego typu mija się z celem, ale byłabym wyrozumiała, gdyby zrobili to dobrze. Wiem, że przy zmianie kamery klawisze kierunkowe nagle tracą swoje standardowe funkcje, ale one po prostu nie działają. Kate ignorowała moje polecenia z premedytacją, ale to w końcu buntowniczka i uciekinierka, poszukiwana przez dwa mocarstwa. Ot, taka niepokorna dusza! Nie powstrzymało mnie to jednak, przed zwiedzaniem lokacji. Pięknych, jak to na Syberię przystało. Sokal postarał się tworząc arcydzieło, które Microids znowu skopało i nie wykorzystało możliwości silnika Unity serwując tu i ówdzie bardzo niskiej rozdzielczości tekstury i kanciaste modele (no come on, co z Wami ludzie?). Na moim naprawdę mocarnym komputerze gra potrafiła spaść do ekscytujących 15 klatek. Do tego animacje tak toporne i nieprawdopodobne, że BioWare pęka z dumy nad poziomem Andromedy. Warto tu zaznaczyć, że studio z Montrealu wypuściło patcha z poprawkami po tygodniu i tym samym naprawiło 90% zgłoszonych przez graczy problemów. Francuzi wypuścili patcha już następnego dnia, niestety nie zauważyłam, by wymienione w nim punkty zostały naprawione. Jednym z punktów, które łatka miała poprawić był zanikający dźwięk w dialogach. On dalej występuje, i czasem ciężko zrozumieć czego właściwie rozmówca od nas oczekuje. Nie stanowiłoby to większego problemu, gdyby nie fakt, że dialogi prowadzone są w czasie rzeczywistym i nasz rozmówca po paru sekundach milczenia zaczyna tracić cierpliwość. Czasem było to zwyczajnie przerażające, postacie krzyczały na mnie i przeżyłam kilka mikro-zawałów. Warstwa audio była to za głośna, to za cicha. Muzyka raz żywcem wyjęta z serialu Vikings nijak nie pasowała do otoczenia, zaraz przechodziła na przepiękny motyw główny Inona Zura, który jest wystarczająco dziki i nieokiełznany, by poczuć klimat poprzednich części.
Mateusz: Według mnie twórcy spóźnili się z tą grą o kilka ładnych lat. Na początku XXI wieku Syberia 2 była jedną z najładniejszych gier na rynku. Ręcznie rysowane tła i stosunkowo niskie wymagania sprzętowe idealnie wpisały się w tamtejszą niszę. A dziś? No cóż... otrzymaliśmy grę, w której nie byłem w stanie spędzić nawet dwóch godzin.Ostatecznie Mateusz uznał, że produkcja jest totalnie nietrafiona jak na aktualne standardy. Jednak moim zdaniem gra nie jest spóźniona o kilka lat, a za wcześnie wypuszczona. Premiera gry przekładana była wielokrotnie, wcześniejsza premiera planowana była na grudzień, jednak ostatecznie opóźniono grę o 4 miesiące. Jeśli fani czekają 13 lat, to kolejny rok nie zrobiłby tak dużej różnicy, a dałby twórcom szansę na dopracowanie wszystkich kwestii. Żałuję głęboko, że nie pozostali przy standardowym point'n'clicku. Była szansa na przywrócenie Kate światu, a prawdopodobnie zostanie zapomniana na następnych kilkanaście lat. Chciałabym więcej i chciałabym lepiej.
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze