South Park się nie ceregieli
data publikacji:
Zaraz zdradzę wam moje trzy najważniejsze sekrety, które są kluczem do udanej gry. Z góry proszę, abyście tego nie rozpowiadali. Niech to będzie taka nasza mała słodka tajemnica ;).ZACZNIJMY OD POCZĄTKU
Zacznijmy od podstawy. Pomysł niby jest oczywisty, ale tak na prawdę mało osób sobie zdaje sprawę z tego, że jego początkowa faza ma największe znaczenie. Zwłaszcza jeśli jesteśmy twórcą, który musi wyróżnić nasz projekt ponad wszystkie inne tak, by zainteresował nie tylko graczy konkretnego gatunku, ale i całą resztę (oczywiście wytyczne w tej kwestii są indywidualne). Warto zapoznać się z tym co oferuje konkurencja, oraz samemu skupić się na tym, jaką grę najchętniej byśmy zrobili i na jakich gatunkach gier najlepiej się znamy. Przykładowo: ja wybrałem drogę hybrydową i stworzyłem RPG z połączeniem survivalu. Gdy będziemy mieli już wstępny pomysł na grę i już zatwierdzimy nasz koncept ogólny przechodzimy do szkicu. Szkic odnosi się do rozpisywania wszystkiego na detale. Przy okazji zaopatrzcie się w masę zeszytów. Zatytułujcie każdy tak, by podzielić to na fabułę główną, poboczną, mechanikę, drzewka rozwoju, interfejsy czy inne rzeczy, które mają być w waszej grze. Na tym etapie tworzona jest na kartkach cała gra. Niestety bez tego kroku nie zrobimy dobrze zoptymalizowanej i zbalansowanej produkcji, sam wiem jak jest (mądry Polak po szkodzie... ). Na tym etapie wybieramy silnik gry, co jest bardzo ważne. Osobiście używam RPG Maker XP, gdyż dla mnie grafika nie liczy się tak mocno jak cała reszta. Poniżej macie przykład jednego z moich szkiców: Kiedy mechanikę mamy już rozrysowaną i rozpisaną to może teraz przejść do projektu na silniku. Pracuję już około sześciu lat na RPG Maker XP, więc to do niego będę się odnosił. Myślę jednak, że każdy zrozumie przekaz, więc spokojnie nie musicie się przejmować, że czegoś nie pojmiecie :). Mechanika jest o tyle ważna w grze, że musi wszystko ze sobą działać jak jeden dobrze naoliwiony mechanizm. Nie można pominąć najmniejszego detalu, gdyż każdy mały błąd jest na niekorzyść odbioru produktu. Od mechaniki zależy tak na prawdę wszystko, nawet balans i optymalizacja. Ja osobiście mechanikę dzielę na dwa rodzaje: - Podstawowa - czyli taka, która pozwala nam się poruszać, używać skrótów klawiszowych, oraz są podstawowe interfejsy jak menu, czy poziom zdrowia bohatera. - Zaawansowana - Czyli już mająca większy wpływ na samą rozgrywkę. Przeciwnicy, rozbudowany interfejs postaci, umiejętności, ekonomia, efekty pogodowe, fizyka. To wszystko znajduje się w tej drugiej grupie.- POMYSŁ
- SZKIC
- MECHANIKA
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze