Rok 2024 dobiegnie końca już niedługo, dlatego Blizzard postanowił go podsumować. To był specyficzny czas dla firmy, bo Diablo IV otrzymało dodatek, World of Warcraft również. Seria Warcraft została przywrócona do życia (odświeżona), Hearthstone cały czas jest rozwijany, Heroes of the Storm dalej leży zapomniany (chociaż drobne patche dostaje!), a o Starcraft mało kto pamięta. Z kolei Overwatch 2 ma sporego rywala w postaci Marvel Rivals. No i mobilne Warcraft Rumble pojawiło się na PC. Jak widać, działo się!
W 2024 roku nadal graliśmy w gry Blizzarda
Blizzard podsumował rok 2024 w liczbach, ale oczywiście nie dał żadnych, realnych konkretów. Nie oczekujcie więc informacji na temat liczby graczy World of Warcraft, bo to oczywiście tajemnica. Z różnych źródeł wiemy, że MMORPG ma się naprawdę dobrze. Tak samo zresztą, jak inne produkcje, ale wiadomo – zawsze mogłoby być lepiej. W końcu to Blizzard, którego magia ostatnimi czasy jakoś tak przygasła. A więc garść statystyk!
Blizzard
Łączna liczba godzin rozegranych we wszystkich grach i na wszystkich platformach w 2024 r.: 8,34 miliarda
To 952 055 lat – czas potrzebny jednej osobie na okrążenie Ziemi milion razy!
Battle.net
Łącznie wysłaliście ponad 378 milionów wiadomości
Jeśli poświęcilibyście 5 sekund na przeczytanie pojedynczej wiadomości, zapoznanie się ze wszystkimi zajęłoby wam 60 lat.
WoW
Ubiliście ponad 4,5 miliarda pająków/Nerubian
Ważą razem około 100 000 funtów, czyli tyle, ile płetwal błękitny z północnego Pacyfiku.
Warcraft Rumble
Zagrane mini Kręgu Cenariusa: Ponad 400 milionów
To po jednym Kręgu Cenariusa na każde 1000 drzew w całej Amazonii!
To po jednym Kręgu Cenariusa na każde 1000 drzew w całej Amazonii!HS
Liczba stronników Murloków zagranych w Ustawkach w 2024 roku: 3,9 miliarda
To więcej niż łączna liczba mieszkańców USA, Chin, Indii i wszystkich krajów Europy. MRGLMRGL!
Diablo IV
Suma ubitych demonów – ponad 1,7 tryliona
To prawie tyle, ile jest pszczół domowych na całej Ziemi! (Pozostało jeszcze kilkaset miliardów!)
Diablo Immortal
Suma zgonów graczy: 480 milionów (479 240 393)
Gdybyście ułożyli 480 milionów smartfonów jeden na drugim, taka kolumna miałaby ponad 3700 kilometrów wysokości i sięgałaby najwyższej warstwy ziemskiej atmosfery.
Overwatch
Ponad 203 lata, 11 miesięcy i 4 dni spędziliście łącznie na mapach wprowadzonego w tym roku trybu Starcie – Hanaoce i Tronie Anubisa.
Wystarczy, żeby przelecieć się na Neptuna i z powrotem... 8 razy.
Powyższe dane nie uwzględniają Chin, do których gry firmy powróciły w tym roku. Same statystyki są zabawne, ale niestety, nie dają istotnych informacji na temat stanu gier Blizzarda. Mimo sporej krytyki, która poleciała ostatnimi czasy w stronę Blizzarda (w dużej mierze zasłużenie), to trzymam za nich kciuki w roku 2025. Wbrew pozorom ich gry są dobre, tylko potrzebują nieco więcej miłości i nieco mniej patrzenia w arkusz kalkulacyjny.