2,5 tysiąca złotych za Rifta
- Autor: Adam Berdzik
- Opublikowano: 07 Styczeń 2016
- Komentuj 12
To reiterate, we are not making money on Rift hardware. High end VR is expensive, but Rift is obscenely cheap for what it is.
— Palmer Luckey (@PalmerLuckey) January 6, 2016
Przy okazji zamieszczonego na Twitterze wpisu Luckey wspomina, że przy takiej cenie jego firma i jak nie zarobi na sprzedaży swoich gogli. Trochę ciężko w to uwierzyć bo przecież przez cały okres testowania zestawów mówiło się o kwocie rzędu 300-350 dolarów.
Winę na siebie bierze sam Luckey, który w poście na reddicie wyjaśnia skąd taki nagły skok ceny. Okazuje się, że winna jest zła komunikacja na linii deweloperzy-społeczność oraz różnica między technologią jaką pokazywano w prototypie DK2, a tym co oferować ma finalna wersja Rifta.
''Kolejny problem wynikał z tego, że ludzie patrzyli na znacznie mniej zaawansowaną technologię w naszej drugiej, deweloperskiej wersji gogli (DK2), która kosztowała 350 dolarów, i myśleli, że finalny produkt będzie w podobnej cenie. Nie zrobiłem wystarczająco wiele, aby naprostować to błędne przeświadczenie. Przepraszam'' pisze Luckey.
W kolejnym poście na Twitterze Luckey odnosi się także do swojego stwierdzenia, że gogle jego firmy są ''nieprzyzwoicie tanie''. Porównuje cenę i możliwości jego zestawu VR z zaawansowanym telewizorem i wychodzi mu, że kwota jaką trzeba wysupłać za gogle i tak jest bardzo mała.
@DastardDurango It is obscenely cheap in the same way a $599 120" 4K OLED TV would be obscenely cheap - more for 599 than most products.
— Palmer Luckey (@PalmerLuckey) January 6, 2016
Swoje trzy grosze do dyskusji dorzuca nawet legendarny twórca Minecrafta Markus ''Notch'' Persson, który raczej na brak pieniędzy nie narzeka. Zwłaszcza po tym jak sprzedał swoją grę Microsoftowi za skromne 2,5 miliarda dolarów. Jemu też cena wydaje się nieco wygórowana.
I wish I could afford an Oculus Rift :(
— Markus Persson (@notch) January 6, 2016
Mimo sporej ceny wczorajszy zapas gogli Oculusa i tak sprzedał się na pniu. Wystarczyło 14 minut by wykupione zostały wszystkie zestawy. Szczęśliwcy, którzy zamówili gogle odbiorą je gdzieś w marcu, kolejna transza Rifta ma trafić do sklepów dopiero w kwietniu.
Co dostaniecie za swoje 2,5 tysiąca złotych? Oprócz oczywiście samego Rifta w zestawie znajduje się także pilot Oculus Remote, pad od Xboxa One i potrzebne do podłączenia urządzenia kabelki. Jeśli zamówiliście Oculusa przed premierą producent dorzuca jeszcze dwie gry: EVE: Valkyrie oraz Lucky's Tale
Przy okazji wczorajszej premiery ujawniono też konkretne wymagania jakie będzie musiał spełniać Wasz komputer jeśli chcecie myśleć o zabawie w wirtualnej rzeczywistości:
I jak? 600 dolarów za zestaw VR, kolejny 1000$ na odpowiednio mocny komputer - całkiem spora sumka, prawda? A przecież wszystko da się zrobić za 60 dolców co pokazuje na swoim filmie JackQuack... [źródło: reddit.com, vrfocus.com, eurogamer.net, twitter.com]
- Karta graficzna: co najmniej Nvidia GTX 970 / AMD R9 290 lub odpowiednik
- Procesor: co najmniej Intel i5-4590 lub odpowiednik
- Pamięć: 8 GB+ RAM
- Wyjście: HDMI 1.3
- Wejścia: 3x USB 3.0 oraz 1x USB 2.0
- System operacyjny: Windows 7 SP1 (64 bit) lub nowszy
Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!
Komentarze