Słów kilka o taliach Gwinta

  • Autor: Mateusz Łysoń
  • Opublikowano: 11 Grudzień 2016
  • Komentuj 1
folt Pewnie wiesz już, na czym polega gra w Gwinta, a początki rozgrywki nie są już dla Ciebie straszne. Co powiesz na poznanie jednej z najlepiej spisujących się talii? opis Talia Królestw Północy oparta na Komandosach Niebieskich Pasów, jednostkach Redańskiej Elity oraz Zwiadowcach z Crinfrid sprawia każdemu przeciwnikowi niemały kłopot. Ponadto zawiera również wiele złotych kart, których osłabienie wymaga sporego wysiłku. startingdecknorth Tworząc ją podarowałem sobie jakąkolwiek kontrolę nad stołem. Pożoga i Geralt: Igni w zupełności wystarczą w przeszkadzaniu przeciwnikowi, a moc bojowa naszych jednostek z pewnością zapewni nam zwycięstwo. plusy
  • Uniwersalność
  • Mnogość skutecznych kombinacji
  • Trudna do skontrowania
  • W pewnym stopniu odporna na działanie pogód
  • Wysoka skuteczność w każdej rundzie
minusy
  • Duża ilość rzadkich i drogich kart
  • Start mocno uzależniony od ręki startowej
  • Niewielka kontrola nad stołem

mulligan Staramy się, aby na naszej ręce wylądowały: Posiłki, Redańska Elita (x1), Ves, Zwiadowca z Cinfrid (x1), Medyk Polowy, Shani, Nenneke oraz Margarita Laux-Antille. runda-pierwsza Głównym celem jest wygranie pierwszej rundy - nasze kombinacje sprawdzają się tym lepiej, im więcej kart możemy wykorzystać. Sposobów na rozegranie rundy jest kilka, ale skoncentrujmy się na najważniejszych dwóch: Ryzykowniejszy polega na wrzuceniu na planszę Ves wraz z Redańską Elitą. Następnie po ''sposiłkowaniu'' elity na planszy pojawią się jednostki o łącznej wartości 55 punktów siły. Jest to ryzykowne zagranie, ponieważ pozbawia nas na starcie w sumie 8 kart (3 zagranych z ręki). startgold2 Stabilniejszym rozpoczęciem jest zwyczajna kombinacja Redańska Elita + Posiłki. Te dwie karty zapewnią nam ozłocone 24 punkty, które sprawią, że przeciwnik zazwyczaj spasuje. bobriko-start Ryzykowniejszą wersję stosuj tylko wtedy, kiedy przeciwnik wrzuca na planszę jednostki niewymagające kombinacji do osiągnięcia wielkiej ilości punktów. Mowa oczywiście o kartach takich jak: Geralt, Mantikora czy Sheldon Skaggs.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, to wskrzeszamy wyeliminowane jednostki Medykami.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, to wyeliminowane jednostki wskrzeszamy Medykami

Jeśli przeciwnik stara się wygrać pierwszą rundę, to dorzucamy jeszcze Zwiadowcę z Cinfrid, po czym duplikujemy go umiejętnością Foltesta. Następnie wzmacniamy czterech zwiadowców Gromem i ewentualnie podwajamy ich siłę Rogiem Dowódcy. runda-druga Na rundę drugą kombinacja wygląda prosto (o ile bez większych strat wygrałeś pierwszą rundę). Ponownie masz do wyboru dwa sposoby. Jeśli posiadasz w ręku Shani oraz Nenneke, to możesz wrzucić na planszę Ves i/lub Margaritę, a następnie spasować. Jeśli nie posiadasz jednak żadnych Medyków, to o zwycięstwo musisz zawalczyć. Nie będzie to trudne, ponieważ — prawdopodobnie — wciąż posiadasz swoje złote karty, Zwiadowców z Cinfrid, Medyków oraz kluczową Ves i/lub Margaritę. Zagrania odpowiadają poniższej kombinacji na rundę trzecią. runda-trzecia Nadszedł czas na moją ulubioną rundę. W końcu możemy pobawić się całą gamą kart, bez strachu, że przeciwnik zaraz spasuje. Taktyka nie jest skomplikowana. Wskrzeszamy Margaritę oraz Ves (o ile w talii mamy przynajmniej 2 karty Komandosów Niebieskich Pasów) dzięki umiejętności Shani i Nenneke. getgoldrekt1 Następnie wypruwamy się z każdej karty w odpowiedniej kolejności, uważając przy tym na ewentualne próby sabotażu ze strony przeciwnika. Warto zwrócić uwagę na odpowiednie użycie Geralta: Igni oraz Pożogi. Oczywiście nie wzmacniamy naszych jednostek ponad siłę jednostek przeciwnika, dzięki czemu będziemy odporni na wszelkie ''spopielenia''.

kombinacje

W związku z tym, że talia opiera się na licznych kombinacjach, to warto znać najważniejsze z nich:

  • Shanii/ Nenneke wskrzesza Ves lub Margaritę
  • Ves/Margarita + Redańska Elita + Posiłki
  • Zwiadowca z Crinfrid + umiejętność Foltesta + Grom + Róg Dowódcy
podstawa-talii Wiem, że talia nie należy do najtańszych i warto podać kilka zamienników. Niestety sęk tkwi w tym, że każda karta jest ściśle powiązana z pozostałymi i wymaga ich do skutecznego działania. Dlatego jedyne zamienniki, które nie wpłyną w znacznym stopniu na rozgrywkę to:
  • Yennefer, lub Filippa Eilhart za Jana Natalisa
  • Triss Merigold, lub Sheala De Tancarville za Geralta: Igni
Talar, Cirii, Książe Stennis, Vernon Roche oraz Krwawy Bron również będą  poprawnie współgrać z pozostałymi.

Voilà właśnie wygrałeś grę.

Dziękuję użytkownikowi Bobriko za stworzenie potrzebnych grafik.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze