Tyle kart... które wybrać?
Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób spożytkować ciężko zdobyte fragmenty kart, to tutaj znajdziesz odpowiedź. Zapoznaj się z subiektywną listą dziesięciu najlepszych legend w Gwincie!
Pierwsze miejsce bezapelacyjnie przypada
''Geraltowi: Igni''. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że jest to obecnie najlepsza karta dostępna w grze.
Efekt jednokierunkowej ''
pożogi'', stuprocentowa przydatność, neutralność, oraz fakt, że pasuje do każdej talii, czyni z niej legendę, którą każdy szanujący się ''
gwintownik'' powinien posiadać w swojej kolekcji.
Zaraz za ''
Geraltem'' znalazła się nowa legenda, która pozwala na wskrzeszenie złotej jednostki z naszego cmentarza. Dzięki ''
Uzdrowieniu'' jesteśmy w stanie ponownie skorzystać z umiejętności wcześniej użytej legendy. Dwukrotne użycie
Geralta: Igni,
Klucznika, Shani czy
Villentretenmertha zawsze będzie owocne.
Czy ktoś wspominał o Vilen... Vilentrez... Villenterefere... o złotym smoku? Ten jegomość znajdujący się na trzecim miejscu nie tylko połamie język Waszemu przeciwnikowi, ale przysporzy mu również niemałych kłopotów na stole. Nie ważne, czy użyjemy go na początku, czy na końcu pojedynku — jego skuteczność zawsze będzie zadowalająca.
Tuż za podium swoje miejsce znalazła ''
Aeromancja''. Dzięki tej karcie jesteśmy w stanie zaskoczyć przeciwnika w najbardziej niespodziewanym momencie. Możliwość wybrania, na jaką linie zostanie nałożony efekt pogodowy, sprawia, że jest to jedna z tych kart, które są w stanie obrócić sytuacje w grze o 180 stopni.
''Ostatnie Życzenie'' znalazło się na piątym miejscu, wszystko dzięki uniwersalności, jaką oferuje. Możemy użyć jej celu poprawienia swojej ręki startowej, przeciągnięcia rundy, czy wyrzuceniu na cmentarz przeznaczonych tam jednostek. Najlepiej spisuje się w taliach ''
Potworów'' oraz
''Skellige''.
Jak pewnie zauważyłeś, każda z powyższych kart jest neutralna, co jeszcze bardziej umacnia ich wysoką pozycję. Teraz nadszedł czas na legendy, które opowiadają się tylko po jednej stronie konfliktu.
Szóstą, a zarazem pierwszą legendą frakcyjną, którą warto stworzyć, jest ''
Klucznik''. Jego umiejętność pozwala na wskrzeszenie z cmentarza rywala jednostkę, która będzie walczyła po naszej stronie. Nie ma nic lepszego niż możliwość wykradnięcia przeciwnikowi wzmocnionej jednostki w ostatniej rundzie.
Siódmym miejscem zawładnęła urocza driada ''
Aglaïs'', jest to zdecydowanie najlepsza legenda ''
Scoia'tael''. Jej umiejętność pozwala na ponowne użycie karty specjalnej, która znalazła się na naszym cmentarzu. W połączeniu z umiejętnością ''
Eithné'' jesteśmy w stanie skorzystać z tego samego specjału aż trzy razy.
Kolejne miejsce i kolejna nowa karta. ''
Koral'' zasilająca szeregi ''
Skellige'' pojawiła się w grze zaledwie trzy tygodnie temu, a już wpasowała się w wiele talii. Nałożenie efektu ''
Mgły'' oraz ''
Deszczu'' wyłącznie na linię przeciwnika, potrafi przysporzyć mu wielu problemów, a w połączeniu z ''
Geraltem: Aard'' możemy doszczętnie zniszczyć armię wroga.
Dziewiątym miejscem może poszczycić się jeden z generałów ''
Dzikiego Gonu'', czyli
''Imlerith''. Swoje miejsce w rankingu zawdzięcza wysokiej sile oraz umiejętności, która jest w stanie zabrać kilka ważnych punktów nawet z ozłoconych jednostek przeciwnika.
Ranking zamyka ''
Krwawy Baron'', czyli oblężnicza jednostka ''
Królestw Północy''. Jego umiejętność pozwala na stworzenie dwóch jednostek. Jedna z nich to ''
Poroniec'', pozostający na polu bitwy po każdej rundzie, a druga to ''
Kłobuk'', który wskrzesza wybraną przez nas jednostkę z cmentarza.
Warto wspomnieć, że tworząc powyższe zestawienie, brałem pod uwagę tylko te legendy, które nie wymagają innych kart do działania. Przez co karty w stylu ''
Nithralla'', ''Cerys'' czy
''Kejrana'' nie zostały uwzględnione, ponieważ są one dedykowane do specyficznych talii. Przydatność, uniwersalność oraz prostota — te cechy zadecydowały o końcowym wyniku.
Jeśli nie zgadzasz się ze mną, lub masz inny pomysł na 10 najlepszych legend w
Gwincie, to zapraszam do sekcji komentarzy, w której możesz podzielić się swoim zdaniem. Uprzedzam, że ''
Atrapę'' otrzyma każdy, kto osiągnie dwudziesty poziom, więc postanowiłem ją pominąć.
Komentarze