Pozew za Killzone

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 08 Sierpień 2014
  • Komentuj 18

maxresdefault2

Pewien Amerykanin imieniem Douglas Ladore może niedługo wzbogacić się o 5 milionów dolarów. Na taką bowiem kwotę opiewa jego pozew zarzucający Sony, że  tryb multi w Killzone Shadow Fall nie działa w rozdzielczości 1080p.  Wszystko zaczęło się od tego jak redaktorzy portalu Eurogmer zwrócili uwagę, że tryb multi w Killzone działa w rozdzielczości 960x1080 z małym trickami mającym polepszyć jej wygląd tak by sprawiała wrażenie 1080p. To tak wkurzyło pana Ladore, że postanowił złożyć przeciwko firmie pozew do kalifornijskiego sądu z powodu jego ogromnego zawodu jaki go spotkał kiedy chciał pograć przez sieć z innymi ludźmi. ''Sony twierdziło, że PS4 jest tak potężne że bez problemu poradzi sobie z wyświetleniem 1080p w trybie multiplayer. Jest to koronne osiągnięcie w przemyśle gier komputerowych'' można przeczytać w pozwie. ''Jednakże, po premierze gry szybko zauważono że grafika Killzone w trybie multiplayer jest rozmyta do tego stopnia, że stanowi niedogodność dla gracza.''

Killzone-shadow-fall-ps4-wallpaper-in-hd

Deweloper Killzone, studio Guerrilla Games, początkowo broniło się w ten sposób: ''Zarówno singleplayer jak i multiplayer Killzone Shadow Fall wyświetla pełne, nieskalowane 1080p nawet przy 60 klatkach. Ale w trybie multiplayer zastosowaliśmy technikę zwaną ''chwilową reprojekcją'' która zbiera piksele i wektory ruchu z kilkunastu klatek o mniejszej rozdzielczości i rekonstruuje je to pełnego obrazu 1080p''.  Myślicie, że takie wyjaśnienie miało wpływ na decyzję Douglasa Ladore'a? Skądże! W pozwie są dokładnie opisane wszelkie próby podjęte przez pokrzywdzonego w celu upewnienia się, że gra spełni jego wygórowane oczekiwania. Można więc przeczytać jak wnikliwie analizował wszelkie informacje dotyczące gry zarówno na stronach internetowych jak i już w samym sklepie gdzie wydano mu pudełko z Killzone.

vaevucqjuk4xbgqn5pyi

''Po tym jak powód otworzył pudełko ( sprawiając, że nie będzie go już móc oddać) i rozpoczął rozgrywkę zauważył, że grafika w w grze nie jest obiecywaną przez Sony 1080p. Zamiast tego gra w trybie multiplayer była bardzo rozmazana'' napisali adwokaci Ladore'a. Co ciekawe firma, która będzie reprezentować powoda miała już od czynienia z pokrzywdzonymi przez wielkie firmy graczami. To oni stali za pozwem przeciwko EA kiedy firma nie zapewniła darmowej kopii Battlefield 1943 do każdego sprzedanego w ten czas Battlefield 3, choć tak obiecywały reklamy. I co teraz myśleć o takiej sprawie? Czy Douglas Ladore to współczesny bohater wszystkich graczy czy naciągacz starający wyciągnąć od Sony kasę? Z jednej strony faktem jest, że Sony mówiąc o rozdzielczości 1080p w trybie multi lekko nagięło prawdę, z drugiej czy tego typu błąd jest warty 5 milionów dolarów? To już rozstrzygnie sąd. I choć wymiar sprawiedliwości w Stanach Zjednoczonych działa nieco inaczej niż ten u nas i zdarzały się przypadki ogromnych odszkodowań nawet za najdrobniejsze uchybienia to nie za bardzo widzę jak Ladore miałby zgarnąć taką kasę za takie ''coś''. Ale może się mylę.

Killzone-shadow-fall-ps4-wallpaper-in-hd

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze