Powitajcie nowego Gwinta!

  • Autor: Mateusz Łysoń
  • Opublikowano: 26 Maj 2017
  • Komentuj 1

Wejście Gwinta w fazę otwartej bety zaowocowało ogromną ilością usprawnień i nowości, które zmieniły praktycznie każdy aspekt rozgrywki. Nowe karty, zmodernizowane jednostki i zmiany w mechanice frakcji, to tylko wierzchołek góry lodowej.

Zacznę od wymienienia nagród dla uczestników zamkniętej bety, ponieważ oprócz beczek za postępy w grze wszyscy testerzy otrzymali kod do Wiedźmina 2 na platformę GOG. Ponadto w ich ręce wpadły specjalne ramki, portrety, animowana karta Geralta oraz tytuł Pioniera.

nagrody.jpg

Niektóre jednostki zostały przyporządkowane do poszczególnych grup (m.in. Bestii, Drakonidów, Insektoidów, Reliktów i Przeklętych) co stworzyło podstawę do tworzenia synergii i połączeń w przyszłości. Ponadto menu główne wzbogaciło się o dwie nowe sekcje.

W jednej z nich znajdziemy spis nagród za zdobycie poszczególnych rang i poziomów, a druga pozwala na przejrzenie kolekcji przedmiotów kolekcjonerskich.

nagrody za lvl.png

Zmianie uległy nawet opisy kart, ponieważ do tej pory były nieprzejrzyste i zwyczajnie za długie. W celu ich uproszczenia całkowicie pominięto wzmianki o złotych jednostkach, a działanie umiejętności zostało opisane za pomocą “słów kluczy”.

Zniszcz, zrań, ujawnij, zagraj czy przyzwij, to tylko część wyrazów, które pozwolą Wam na zrozumienie działania poszczególnych kart.

Wszystkie samouczki zostały zastąpione szeregiem wyzwań, które przedstawiają mini historię z każdym liderem frakcyjnym i przygotowują graczy do gry. Ukończenie nowego trybu zajmuje około pięciu godzin, a w zamian za poświęcony czas otrzymamy wszystkich przywódców i mniejsze nagrody.

Wyzwania.png

Umiejętności pasywne frakcji zostały usunięte, ale ich namiastka pojawiła się na kilku kartach. Od tej pory wszyscy liderzy posiadają swoje własne punkty siły oraz unikalną umiejętność.

Twórcy zdecydowali się na taką zmianę ze względu na ogromną popularność dowódców oferujących pewne punkty oraz możliwość łatwego balansu każdego z nich. Ogromne zmiany dotknęły również efektów pogodowych, które zostały znacznie lepiej wyważone.

Od tej pory karty Gęstej Mgły, Ulewnego Deszczu i Trzaskającego Mrozu są nakładane na dowolny, pojedynczy rząd (nasz, lub przeciwnika) i obniżają siłę jednostek o 1 lub 2 punkty. Nie można ich łączyć, ponieważ wykluczają się nawzajem, a usuniemy je za pomocą Brzasku oraz umiejętność niektórych jednostek.

mroz combo.png

Według mnie zmiana działania efektów pogodowych była najważniejszym punktem tej aktualizacji, ponieważ od teraz są na tyle użyteczne i uniwersalne, że znajdą swoje miejsce praktycznie w każdej talii. Ponadto era osłabienia siły wszystkich jednostek w ciągu jednej tury w końcu dobiegła końca.

ragnarsusza.png

Na koniec przyjrzymy się nowej mechanice, dzięki której balansowanie wszystkich jednostek wskoczy na wyższy poziom. Powitajcie “Pancerz”, czyli statystykę, która powinna pojawić się w każdej grze karcianej.

Jej działanie jest banalnie proste - jednostka z czterema punktami siły i sześcioma pancerza (który nie wlicza się do ogólnego wyniku) będzie w stanie przyjąć na klatę 10 obrażeń.

Takie rozwiązanie sprawiło, że dana postać nie będzie “za mocna”, ale równocześnie nie będzie zbyt łatwa do wyeliminowania.

Pancerz.png

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze