O taliach Gwinta #5

  • Autor: Mateusz Łysoń
  • Opublikowano: 19 Styczeń 2017
  • Komentuj 0

Jak widzisz światło we mgle zawracaj. Natychmiast.

Jak widzisz światło we mgle zawracaj. Natychmiast

Pomimo tego, że trzy kopie Brzasku znajdziemy praktycznie w każdej z grających talii, to ''pogodowe kontrole'' w dalszym ciągu przysparzają przeciwnikowi wielu zmartwień. OPIS Ilu graczy — tyle rodzajów talii opartych na efektach pogodowych. Tworząc moją wersję, starałem się jak najlepiej dopasować do obecnej mety, co udało mi się w zaskakujący sposób. Ten ''pogodny'' zestaw jest wyspecjalizowany do trzymania naszego przeciwnika w ryzach, a jest to możliwe dzięki dwunastu efektom pogodowym zawartych w 7 kartach. Taka ilość sprawia, że nawet trzy ''Brzaski'' nie będą w stanie uchronić wroga przed niszczycielskimi siłami przyrody. taliafull Wśród kart znajdziemy również jednostki tworzące trzon naszej armii m.in.: ''Lodowy Gigant'', ''Sara'', ''Jeźdźcy'' i ''Wojownicy Dzikiego Gonu'' oraz ''Mglaki''. Jeśli zajdzie taka potrzeba, to wspomoże nas ''Duch Lasu'', ''Caranthir'' oraz potężna ''Ciri'', która wraz z ''Atrapą'' i ''Ostatnim Życzeniem'' zwiększają kontrolę nad naszą ręką. PLUSY
  • Całkowita odporność na działanie pogody
  • Niezła kontrola nad ręką startową
  • Uniwersalność
  • Brak skomplikowanych kombinacji
  • Bardzo mocna runda trzecia, gdy przeciwnik wyczerpał swoje zasoby kart
  • Możliwość całkowitego wyczerpania talii
MINUSY
  • Niemożność wpłynięcia na karty złote oraz odporne na działanie pogody
  • Brak możliwości wykorzystania pasywnej umiejętności ''Potworów'' w stu procentach
  • Stosunkowo wysoka cena stworzenia
MULLIGAN Podczas losowania ręki startowej ważne jest, aby pozbyć się wszystkich ''Mglaków'' oraz zostawić tylko jednego ''Jeźdźca Gonu'', ponadto warto postarać się o kartę ''Gromu'', ''Ostatnie Życzenie'', '' Atrapę'', ''Ducha Lasu'' oraz przynajmniej dwie karty efektów pogodowych. RUNDA PIERWSZA Rundę pierwszą możemy rozegrać na kilka sposobów. Najlepszym z nich jest uparte dążenie do zwycięstwa poprzez zagranie ''Jeźdźców'', ''Ducha Lasu'' oraz ''Gromu'' na jedną z jednostek, przy jednoczesnym nakładaniu efektów pogodowych na linie przeciwnika. oround1 Dzięki takiemu zabiegowi nie tylko osiągniemy w przybliżeniu 37 punktów siły, ale również pozbędziemy się z talii ''Mglaków''  oraz ''Jeźdźców'', co w znacznym stopniu przyśpieszy dobieranie potrzebnych nam kart. Jeśli przegraliśmy rundę pierwszą, to w następnej przeciwnik zabawi się swoimi szpiegami i uzyska wielką przewagę w kartach, dlatego wygranie jej jest bardzo ważne. RUNDA DRUGA W rundzie drugiej staramy się, aby przeciwnik użył wszystkich ''Brzasków'' oraz wykorzystujemy ''Ciri'', ''Atrapę'' oraz ''Ostatnie Życzenie'' w celu poprawienia swojej karcianej ręki. Grając taliami jak ta, dobrze jest, aby dotrzeć do rundy trzeciej, ponieważ przewaga w kartach, jaką poprzednio uzyskaliśmyułatwi nam zwycięstwo. RUNDA TRZECIA Czas na najlepszą rundę pojedynku. W końcu możemy wyrzucić wszystkie karty jednostek i dowolnie odpowiadać na ruchy przeciwnika. Ważne jest, aby zostawić karty pogody na sam koniec, w celu zmaksymalizowania ich działania. PORADY Jako że talia jest prosta i nieskomplikowana, to nie znajdziecie ich tutaj za wiele porad. Najważniejsze (i pewnie oczywiste) to:
  • Zagranie Sary przed użyciem kart pogody
  • Użycie Ciri, gdy mamy pewność, że przegramy rundę
  • Przetrzymanie efektów pogodowych na ostatnią chwilę
  • Branie pod uwagę ewentualne ozłocenie jednostek przez przeciwnika (Królestwa Północy)
lastround!! Jeśli znalazłeś ciekawy zestaw kart lub masz jakieś pytanie, to pisz śmiało w komentarzach na dole, a następny poradnik może zostać poświęcony właśnie Twojej talii.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze