Google tworzy adblocka

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 20 Kwiecień 2017
  • Komentuj 2

Google sam chce decydować, które reklamy blokuje

Google sam chce decydować, które reklamy blokuje

Wydawałoby się, że firma, która zarabia krocie na reklamach z wszelkiej maści adblockami będzie walczyć. Bo będzie, ale tylko z tymi, które jej algorytm uzna za ''złe''. Google ucieka do przodu? Google'owski adblock miałby pojawić się na mobilnej i stacjonarnej wersji Chrome w ciągu kilku najbliższych tygodni, choć dokładnych planów nie znamy. Tylko co wspólnego chce mieć firma taka jak Google z blokowaniem reklam? Dużo, bardzo dużo. Nowa funkcja Chrome'a nie będzie blokowała wszystkich reklam, a jedynie takie, które zdaniem firmy pogarszają doświadczenia jakie użytkownik czerpie z przeglądania internetu. Chodzi o różnego rodzaju pop-upy, samoodtwarzające się reklamy dźwiękowe, czy takie które natarczywie migają kolorami.

O jakości reklam zdecyduje Koalicja

O jakości reklam zdecyduje Koalicja

Na jakiej podstawie Google będzie decydował, która reklama jest akceptowalna, a która nie? Wszystko opierać się będzie na standardzie wypracowanym przez Coalition for Better Ads (Koalicja na rzecz Lepszych Reklam), czyli grupę złożoną z internetowych gigantów (jest też w niej choćby Facebook), która oceni czy dana reklama ''wpisujcie się w próg akceptacji klientów''. Źródła The Wall Street Journal donoszą, że adblockową funkcję Chrome'a będzie można wyłączyć, ale Google liczy na to, że większość z nas pozostanie przy przeglądarkowej blokadzie reklam, zamiast korzystać z zewnętrznych rozszerzeń w stylu AdBlocka. W ten sposób Google chce mieć większą kontrolę nie tylko nad tym jak wyglądają reklamy w sieci, ale także jakie w ogóle będą do nas trafiały. WSJ donosi, że w 2016 roku Google zarobił na reklamach 60 miliardów dolarów, nie może więc sobie pozwolić, by o jego wynikach finansowych decydowali choćby twórcy AdBlocka z Eyeo GmbH, którym dziś Google musi płacić za uczestnictwo w programie ''Acceptable Ads'' umożliwiającym wyświetlanie niektórych reklam. Kto ma skorzystać na pomyśle Google (oprócz samego Google)? Naturalnie uczciwi twórcy, którzy nie korzystają z irytujących pop-upów i innych tego typu zagrywek, a żyją z wyświetlania reklam na swoich stronach internetowych. Wy nie blokujecie reklam, bo nie są natarczywe, a twórca może spokojnie monetyzować swoją twórczość. Dobry ruch?

AdBlock niedługo zniknie?

AdBlock Plus już niedługo zniknie?

[źródło: wsj.com, pcworld.comrecode.net]

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze