AMD Crossfire cz.2

  • Autor: Adam Berdzik
  • Opublikowano: 29 Styczeń 2015
  • Komentuj 24
crossfirecable Jest to jeden z nielicznych Polskich artykłów gdzie jako przykład wykorzystamy gamingowe karty graficzne czyli R9-280x i HD7970. Mimo różnych nazw, karty są identyczne. Pełna konfiguracja sprzętowa:

Procesor: Intel Core i7 4770k

Płyta Główna: AsRock H97M Pro 4

Pamięć RAM: Kingston HyperX 8GB x2

Karta Graficzna nr1: Gigabyte HD7970

Karta Graficzna nr2: Sapphire R9-280x Tri-X

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro P8 1000W

Cooler CPU: BeQuiet Shadow Rock 2Po

Obudowa: SilentiumPC Gladius X60

Monitor: LG 22ea53vq-p

System:Windows 8.1

Sterownik graficzny: Catalyst 14.12

Bez tytułu

Testy w grach: Zanim przejdziemy do testów chciałbym zauważyć, że problem mikroprzycięć nie dawał się we znaki.

Metro Last Light:

Ustawienia:Najwyższe + SSAA x4 Synchronizacja pionowa:Wyłączona Rozdzielczość: 1920x1080 Porównanie Crossfire z pojedynczą kartą graficzną: 1 Crossfire wyłączone: 2 3 Crossfire włączone: 4 5 W grze Metro Las Light crossfire spisał się dobrze. Mimo ekstremalnych ustawień płynność gry była zadowalająca, zdarzały się małe spadki, jednak nie były one uciążliwe. Metro jest w tym zestawieniu jedyną grą, która wykorzystała praktycznie w 100% obie karty.

Battlefield 4

Ustawienia:Ultra, DX11 Synchronizacja pionowa:Wyłączona Rozdzielczość: 1920x1080 Porównanie Crossfire z pojedynczą kartą graficzną: 6 Crossfire wyłączone: 7 8 Crossfire włączone poprawka bf 4 112 Battlefield 4 i Crossfire to zdecydowanie dobre połączenie. Ilość klatek oraz płynność działania gry były na bardzo dobrym poziomie.

Battlefield 3

Ustawienia:Ultra Synchronizacja pionowa:Wyłączona Rozdzielczość: 1920x1080 Porównanie Crossfire z pojedynczą kartą graficzną: 9 Crossfire wyłączone: 10 11 Crossfire włączone: 12 13 Zachowanie gry Battlefield 3 było bardzo dziwne. Skoki FPS-ów bardzo duże, jednak zupełnie po za możliwościami mojego monitora. Co ciekawe skoki ilości klatek dotyczą również pojedynczej karty graficznej. Jeszcze bardziej zdziwił mnie fakt że gra CS:GO zdecydowanie bardziej obciążyła karty graficzne niż Battlefield 3.

CS:GO

Ustawienia: Ultra Synchronizacja pionowa: Wyłączona Rozdzielczość: 1920x1080 Porównanie Crossfire z pojedynczą kartą graficzną: 14 Crossfire wyłączone: 15 112 Crossfire włączone: 17 18 Jak widać im gra zużywa mniej zasobów tym Crossfire wnosi co raz mniej. Jedynym odstępstwem od tej reguły jest Total War Rome II.

Total War Rome II

Ustawienia:Ultra Synchronizacja pionowa:Wyłączona Rozdzielczość: 1920x1080 Porównanie Crossfire z pojedynczą kartą graficzną: 19 Crossfire wyłączone: 20 21 Crossfire włączone: 22 23 Jak widać na wykresach Total War Rome II zachowuje się dziwnie. Dodanie drugiej karty nic nie zmienia. Dlaczego? Problem okazuje się być zaskakująco prosty w diagnozie jednak trudny w naprawie, gdyż wymaga od twórców zoptymalizowania kodu gry. Total War obciąża głównie rdzeń 0, przy takim trybie pracy, karty graficzne zbyt wolno otrzymują dane, przez co wygenerowanie większej ilości klatek jest niemożliwe. 24 Dziwne jest to szczególnie, że Intel brał udział w tworzeniu gry. Podsumowując te kilka gier. Jak widać Crossfire sprawuje się różnie, a czasem dziwnie. Wszystko zależy od gry w jaką gramy i jej optymalizacji. Total War potwierdził też pierwszą część artykułu mówiącą o dużej roli procesora w takich konfiguracjach. Chętnie bym przetestował więcej tytułów jednak nie mam pomysłu, co wziąć na warsztat. Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć test jakiejś gry, proszę napisać o tym w komentarzu. Autorem tekstu jest PoznańskaPyra.

Pod tym wpisem można się reklamować. Jeżeli uważasz, że stworzyłeś bardzo dobry film związany z tematem wpisu, wklej do niego link w komentarzu. Najlepsze filmy zostaną tutaj na zawsze. Zapraszamy do komentarzy. Czekamy na Wasze opinie. Do dyspozycji naszych czytelników oddajemy również forum dyskusyjne... serdecznie zapraszamy tam do rozbudowanych dyskusji i kooperacji spoleczności brodaczy!

Komentarze